Altså når du køber et track, køber du rettigheden til at eje dét ene track. Kun hvis det ikke virker, kan du på lovlig vis bryde kopisikringen for at afspille det, men jeg mener ikke du er berretiget til at hente det ned en gang til, med mindre du underretter sælger om dit defekte track.
Når vi snakker digitale medier, snakker vi vel om at købe en licens? -Vi har jo ikke med noget fysisk objekt at gøre. Lidt ligesom tv-stationerne viser film. De køber en filmlicens og denne giver dem lov til, at afspille filmen et vist antal gange. Selvom de stadig har filmen, skal de stadig betale, når licensen er opbrugt og de fortsat vil vise filmen. Det skal du realiteten også hvis du vil have flere kopier af din købte sang.
Hvis du stillede dit spg nede i butikken, hvor du ville købe din fysiske cd, ville de nok kigge undrende på dig, hvis du betaler for 1cd, men derimod går med 20 under påskud af, at du jo har "betalt" for musikken. 🤣
Jeg ved ikke om det er lovligt at hente videoer fra youtube, men jeg ved det er lovligt at optage medier til ejet formål. Det være sig hvis du optager en spillefilm eller lignende, musik fra radioen eller et klip fra youtube. (men du må ikke låne en film, cd, noget som helst på biblioteket og kopiere det!)