Problemer med installering af xp på ny..

Software d.  03. februar. 2009, skrevet af Quex
Vist: 339 gange.

Quex

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2009 22:57:20
Svar/Indlæg:
290/92
Jeg satte mig ned her idag for at geninstallere xp på min maskine, men løb som sædvanligt ind i problemer.

Jeg har købt et bundkort, processor og en harddisk her på siden, som jeg satte i maskinen i stedet for de gamle dele. Så var meningen at jeg ville installere windows, men nej..

Først starter den fint op, jeg går ind i bios uden problemer og sætter mit dvd-drev til at boote før hdd. Så gemmer jeg osv, og da den så skal til at starte med at installere skal jeg trykke på enter. Kunne jeg så ikke da maskinen ikke synes om mit tastatur. Underligt nok egentlig, for det virker fint idet at maskinen starter op, eftersom jeg kan komme ind i Bios.

Jeg har prøvet at sætte den til fabriksindstillinger, men ligemeget hjælper det. Hvad kan det skyldes?
Riis

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2009 23:21:20
Svar/Indlæg:
4657/53
du skal slå usb keyboard til i bios eller brug en ps2 tastetur mens du indstaller

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
04-02-2009 10:44:00
Svar/Indlæg:
1142/59
Som #1 nævner, så er der nogle bundkort hvor du skal aktivere mulighed for USB keyboards. Der er dog også nogle som laver fejl med dette, selvom de har indstillingen. Jeg vil derfor også foreslå dig at bruge et godt gammeldags PS2 tastatur imens du installerer.

Quex

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2009 16:53:49
Svar/Indlæg:
290/92
Smukt, har jeg ikke oplevet før nemlig.. Anyway, tak for hjælpen. Håber det hjælper.. ;)