Super portable super PC

Software d.  03. februar. 2009, skrevet af leon2008
Vist: 344 gange.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
03-02-2009 23:23:34
Svar/Indlæg:
228/35
Lyder overskiften ikke som noget alle ønsker sig...
men det er næsten det jeg "ønsker" mig.

Jeg påtænker at installere win7 på et 64GB USB flash disk. Men allerede før jeg finder ud af om det overhovedet kan lade sig gøre kommer jeg i tanke om at det måske ikke er så "portable" som jeg faktisk troede.

Så vidt jeg kan tænke mig til så kan jeg ikke bare tage min USB key med mig og så bruge en hvilken som helst computer der kan boot fra USB da liscense er bundet til hardwaren den installeret på første gang. Er det ikke en korrekt antagelse? - og at ideen måske derfor ikke er praktisk muligt ud over at den måske vil læse/skrive lidt langsom fra en USB key.

Et bispørgsmål: Hvad er det smarte i readyboot når det er en USB key der bruges til at "booste" med. En USB key er jo ikke sindsyg hurtig læse på maks 35 MB/sek... i forhold til RAM hastigheder så er det jo til grin...
IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2009 08:55:41
Svar/Indlæg:
639/66
Det er overhovedet ikke sikkert at din plan kommer til at funke... Det lyder lidt til at du glemmer at du skal bruge drivere for at få en maskine til at køre...

Ved ikke med vista eller win7, men du kan i hverfald snildt ødelægge en xp install hvis du booter den op i et andet system..

ferrari_brian

Superbruger
Tilføjet:
04-02-2009 09:39:28
Svar/Indlæg:
45/1
Jeg tror ikke det vil virke super godt med Windows 7 på et usb key, der skal du nok nærmere finde en linux distribution for at det vil virke, da windows bliver installeret med drivere til den pc du installerer på, samt licens er bundet.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
07-02-2009 18:29:11
Svar/Indlæg:
228/35
øv, det var som frygtet.

Hvad med readyboost, hvor smart er det når USB sticks er forholdsvis langsomme, selv de hurtigeste af dem.