pc´en bliver for varm.

Luftkøling d.  04. februar. 2009, skrevet af slagteren
Vist: 691 gange.

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2009 22:25:32
Svar/Indlæg:
624/105
Jeg har lige samlet et nyt system, med en Q6600 + boxkøler, P5E bundbrædt, Hd 3870 og 2x2 ram. Det hele er monteret i et gammelt kabinet, af ukendt oprindelse, og med en gammel 420W psu ( Delux, mener jeg den hedder)
Problemet er at efter 5-10 min gaming, genstarter den, jeg har den gamle psu mistænkt, for at være skyld i genstarterne, da den bliver meget varm.

Der sidder blæser i front, side og bag på kabinettet, og det virkede med det gamle Amd setup, med samme psu.

Men bliver psu mere varm pga. større belastning ( og bør udskftes ) eller vil en anden psu, udvikle ligeså meget varme, og det dermed er kabinettet, der har for dårligt airflow.

Temp. på cpu, efter 5 min. prime, er ca. 55gr. har ikke lige nået at lade den køre længere.
Er det evt. boxkøleren der ikke er monteret korrekt, havde lidt bøvl med de underlige plastikskruer ( sidder dog umiddelbart godt presset ned mod cpu)

Kom endelig med input, jeg hælder dog mest til den med psu 😕
Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2009 22:51:14
Svar/Indlæg:
3332/33
Altså når din PSU kommer på overarbejde, og det kunne det nu godt se ud som om den gør med det system der 😛 , ja så danner den jo også mere varme.
Jo hårdere du selv arbejder desto mere varme danner du.

Så jeg ville nok købe en ny psu af nyere dato :yes:
Ellers skal du låne en psu af en eller anden og prøve med den, for at være sikker, men jeg tvivler på at det er andet 😉

Bims

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2009 22:53:18
Svar/Indlæg:
2599/378
55 grader load er ok, men ikke ideal. Det lyder ellers som om du har et ok airflown, ville tro det er din PSU, men en "billlig" CPU køler ville sikkert også gøre underværker. 🙂

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
04-02-2009 22:55:47
Svar/Indlæg:
1471/40
55. grader med box kører er vist meget normal. Om der er monteret ordentligt, kan du checke, ved at vende bundkortet om og se at stifterne er presset helt igennem.
Rent umiddelbart skulle en 420 Watts PSU være nok til dit system, men Delux er nok ikke det bedste mærke, så jo der kan fejlkilden ligge. Med hensyn til ariflow, er det vigtigt at både GXF og cpu kan komme af med varmen. Hvis den bagerste er for svag opstår der "luftlommer" hvor den varme luft recirkulerer. Får du ikke nok in luft over GFX og cpu og nb/sb, ja så er det også galt.
Tag et kik på
http://www.tweak3d.net/tweak/a...
http://www.tweak.dk/forum/thre...
http://www.xoxide.com/computer...

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2009 23:17:46
Svar/Indlæg:
624/105
#1 har en anden psu, fra denne comp. jeg kan prøve med på et tidspunkt 🙂

#2 Den skal helt sikkert også have bedre køling, på et tidspunkt.

#3 Har tjekket stifterne, de er helt igennem :yes: Og, ja min psu kan godt trække det, men den bliver godt og vel lun (man kan næsten brænde sig, hvis man ligger en hånd oven på kabinettet, over psu )
Men du har måske også fat i noget af det rigtige, med airflow, da jeg har front og bageste blæser, mistænkt for ikke at flytte ret meget luft.