vista vil ikke installeres

Litteratur d.  05. februar. 2009, skrevet af HoutN
Vist: 260 gange.

HoutN
 
Overclocker
Tilføjet:
05-02-2009 10:28:36
Svar/Indlæg:
62/21
Hver gang jeg prøver at installere vista, kommer den op med samme error hele tiden.

Install Windows
Windows cannot install required files. The file may be corrupt or missing. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation. Error code:0x80070017

Det er filen \install\win der altid mangler.

Det er en iso jeg brænder ud. Vista 64bit.
Har prøvet både at installerer inde fra mit OS, men der siger den at min nuværende 32bit ikke er kompitabel til at kunne installerer et 64 bit, så jeg prøver at installerer ved at boote på CD'en.

Har prøvet at brænde flere CD'er, men hjælper ikke.

Nogen der kan hjælpe?
steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2009 13:43:45
Svar/Indlæg:
2870/65
1. Du skal installere fra scratch, når du går fra 32 bit til 64 bit. Ingen vej udenom.

2. Du kan evt. prøve at brænde det iso med et andet drev. Alternativt sætte brændehastigheden ned til 4x speed. (Tip: Ricoh DVD-medier er det mærke som har mindst brændefejl).

3. Dårlige/slidte kabler kan også lave brændefejl.

4. Hvis du har mulighed for at pakke dit iso-image ud med f.eks Winrar, kan det give en ide om iso-et kan være korrupt. Evt. bruge et MD5-hash check (hvis der følger en Hash-fil med da du hentede filen)

5. Endeligt: Check den disk du forsøger at installere på for bad sectors. Havde selv det problem på et tidspunkt, at Vista ikke vil lade sig installere på en disk med bad sectors.