Overclocker
Tilføjet:
05-02-2009 15:30:16
Svar/Indlæg:
55/22
Hej folkens
Håber I kan hjælpe mig med at komme med nogle bud på hvad min computers svingende opførsel kan skyldes.
Min computer er omkring 4 år gammel.
Specs er følgende:
CPU: Athlon64 3800+
Ram: 2GB 400Mhz DDR PC3200
Harddisk: Maxtor 200GB SATA 150 DiamondMAX 10 6L200M0
grafik: GF7800GT
Motherboard: ASUS nForce4 SLI FSB2000MT/s 2xPCIE
Computeren har det med at bruge enorm lang tid ved startup. Den når til punktet efter motherboard præsentation ved start.
Det vil sige man kommer til XP logoet med sort baggrund, hvor man ser den lille load-bar i bunden. Her bliver den stående i laaang tid, gerne mange minutter inden går videre og man kommer ind i XP. Til tider genstarter den automatisk ved dette punkt og andre gange kommer den slet ikke videre end dette punkt. Når den endelig er kommet til skrivebordet fungerer den helt normalt.
Tidligere nåede den til samme punkt, men der gik den helt i stå alle gange og man kunne se loadbaren under XP logoet, med den lille blå firkant der kører fra venstre mod højre, være helt frosset. Jeg formaterede computeren og den var normal igen, med normal startup. Efter nogle dage begynder den igen at være langsom og efter et par måneder har den det med igen helt at stoppe under startup.
Dette har stået på mange gange efter flere formateringer og den er nu igen begyndt at blive langsom til startup.
Jeg kan ikke helt greje hvad dette kan skyldes. SKal jeg overveje at anskaffe en ny harddisk, eller kan det være noget med min BIOS?
Håber I kan hjælpe mig?
Mvh
Frederik