-> #7
Jeg kan ikke tale for WoW (det er vel bare med at tjekke systemkravene på hjemmesiden?), men mht. til Photoshop:
Jeg sidder selv med en Dell XPS M1330, og mit eneste alternativ var Lenovo 3000 V200'eren med enten en 2.1 GHz eller 2.4 GHz Penryn CPU. Grafikløsningen betød ikke det store for mig, da jeg mente at CPU-kraft alene kunne gøre det for mig.
Muligheden for en brugt M1330 til en billig skilling (kr. 5.000,-) bød sig for, og jeg slog til. Min store skuffelse kom så, da jeg opdagede at Photoshop kørte som død og helvede, det øjeblik jeg koblede computeren til min 24" skærm.
Frelsen kom, da jeg deaktiverede GPU-acceleration, og lod T5500'eren (en 1.66 GHz Core 2 Duo - forgængeren for Penryn-modellerne) stå for arbejdet alene. Så var der pludselig ingen problemer og det hele kørte som smurt i babyolie, glidecreme og vaseline.
Læg dertil, at den uden problemer afspiller Blu-ray (jeg har prøvet med de to heftigste titler jeg kender 'X-men 3' og 'Aeonflux', samt 'Batman - The Dark Knight), ikke siger en dyt og ovenikøbet holder strøm mellem 4-8 timer, alt efter hvordan jeg bruger computeren.
Jeg må indrømme, at M1330 kom som et bud fra en skyfri himmel, da jeg reelt troede, at V200'eren var mit eneste valg. Dernæst, så sidder der et Geforce 8400M grafikkort i maskinen, der kan trække div. små spil (jeg er ikke den store gamer).
Dog har jeg i støbeskeen, et reelt workstation-rig, men indtil da må jeg - til min store overraskelse - indrømme, at min M1330 klarer ærterne ganske fint 🙂