prøv at gøre følgene
lav en format /c det du har indstaleret er fucket up og det kommer aldrig til at køre ordentligt
så tager du alt ud af computeren der ikke er nødvendig for at den kan vise et billede
dvs. alt der sidder i usb undtaget tastatur og mus, kun 1 grafikkort og det skal side i den sokkel der er nærmest cpu'en,kun 1 ramstang og den skal side i sokkel 4 længst væk fra cpu,kun den harddisk OS skal ligge på.
så går du i bios og tjekker at alt kører stock og tjekker at ram får strøm nok de skal have 2.1 v,(har før opdaget at nvidia's bundkort giver disse ram 1.85v) så sætter du dvd drevet til at starte først
så indstalerer du vista igen,sætter netkablet i og lader vista opdatere sig selv,så indstalerer du chipset og derefter GFX driveren når alle opdateringer og ovenstående drivere er indstaleret(og det gælder alle opdateringer) flyttes de 2 ramstænger ned i sokkel 1 og 3 og det sidste grafikkort sættes i derefter køres grafikkort driveren igen hvis det er nødvendigt.
derefter skulle din pc køre optimalt
ovenstående har jeg og en kammerat brugt igennem længere tid når vi har indstaleret vista på forskellige computere og det virker.
#2 det var da lidt af et postulat,jeg har ikke set ret mange herinde der har haft eller har problemer med nforce 7 bundkortet,har bla. selv haft alle bundkort ligefra det første nforce og op til det jeg har nu og jeg har aldrig haft hverken ustabilitet eller nedbrud på nogen af dem.