Jeg må godt nok indrømme at jeg synes det er fuldstændig hul i hovedet at bruge 10.000kr på en studie-bærbar 😕
Men det er jo nok fordi det er Lenovo at de er så dyre. Med andre mærker kan du sikkert finde noget lignende der er en del billigere.
Det man betaler for ved mærker som f. eks. HP, IBM, og Lenovo er jo kvaliteten og servicen. Hvis man tager en Zepto, Acer eller Packard Bell i hænderne og bagefter tager fat i et af de andre dyrere ovenstående mærke, så kan man TYDELIGT mærke forskel. Hvis den nu engang går i stykker, så er der også stor forskel på den service du får.
Om det er pengene værd, er vel op til den enkelte, Personligt ville jeg ikke bruge så mange penge på en studiebærbar, men hvis du er villig til det, så er IBM, Lenovo og HP helt klart de mærker du skal kigge på.
HP er hvis designet også skal være i top, mens IBM/Lenovo bare er rigtig godt bygget. IBM/Lenovo er ikke særligt fancy, men de holder fandme til noget! Så hvis det ikke er så vigtigt med design, så er det nok en IBM/Lenovo du skal have.
Har en Packard Bell, som jeg har brugt til studie i 1,5 år, og kan allerede mærke den ikke har det for godt mere 😕 Jeg kender flere der har gamle IBM-bærbare der har holdt 4-5 år. Det er nogle de købte da de gik på Gym, og de er stadig som nye 4-5 år efter.
Bottom-line:
Den Lenovo T400 bliver du helt sikkert glad for, hvis du køber den. Det er bare mange penge i mine øjne. Jeg ville selv købe en af de små 10" net-books, hvis det var mig.