Ja så fik jeg købt min en Q9550 🙂 Men efter installation af min Thermalright 120 extreme, så ville jeg jo lige tjekke temps på cpu...
Der har jeg så følgende : 45 - 37 - 42 - 34. <--- det er idle.
Syntes det er vildt at de er så forskellige, og syntes måske også at det er lidt højt når den kører uden nogen form for OC. Kølepasta er Artic Silver 5.
hmm virker umiddelbart ret højt.. min q9450 oc til 3800 mhz på zalman køler køre små 46-47-45-45 det er med 1.31 volt. prime95 i en halv time så runder den 76 grader.. så stoppede jeg den. .blev lige varmt nok, men jeg stresser den aldrig sååå meget så det går nok :P
Ja jeg har tænkt at det nok er pasta'en.. Ej jeg vil ikke til at lappe en helt ny cpu.. Hvordan plejer i at ligge Pasta'en ? en klat på midten eller glatter i et fint lag ud over det hele ?
Tak for det.. Prøver det lige. Og forresten, når man nu spænder de der skruer på sin thermalright (spændes i kryds) Kan man så spænde dem for meget eller skal de bare skrues i bund ?
Ja det gør jeg.. I følge CPU-Z så får den 1.208.. Men jeg ved ikke lige hvad den skal have ved stock speed.
så har jeg lige prøvet at montere ny pasta. Og kunne se at den havde super fin kontakt før. Men kunne nogen måske lige fortælle mig hvordan jeg finder ud af hvad Stock Vcore er på min cpu ?
Ja sidder selv med realtemp på min Q9450, har selv undret mig meget og den kan UDEN problemer ligge 10grader eller mere fra hinanden på de 4 cores, det meste jeg har prøvet var lige i nærheden af 20 graders forskel fra core 1 og 3 =/
Min nuværende e8600 er varmere end min gamle e8600 ved samme clock og volt, dog clocker den nye alligevel en del bedre, så varme er ikke altid en negativ ting 😉