Lyd/billede ude af sync

Diverse d.  07. februar. 2009, skrevet af ZnarF
Vist: 527 gange.

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2009 13:07:47
Svar/Indlæg:
1058/59
Jeg har et lille problem med mit nye panasonic px80 fjernsyn. :'-(

Når jeg ser DVD (Pioneer DV-490v) via HDMI, og lyden direkte fra DVD'en ned til forstærkeren (Technics SA-DA8) - med analoge kabler, så er billedet lidt efter lyden - ikke så meget at jeg kan se hvor meget det er, men nok til at man siger "det er forkert det der".

Hvis jeg så tager lydudgangen på px80, så passer sync, men lydudgangen er bare ikke samme kvalitet på fjernsynet som på dvd'en.

Nogle forslag til hvordan jeg løser det - det er specielt interessant når jeg får opgraderet til sorround hvor px80 ikke kan sende det signal videre.
Trans4M

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2009 16:06:03
Svar/Indlæg:
80/47
Er der ikke et punkt inde i din DVD-afspillers MENU under Audio Settings der hedder LIP SYNC eller AUDIO SYNC,eller noget i den retning.Det havde min gamle Philips DVD,og der kunne man indstille tidsforsinkelsen.Hvis din maskine ikke ikke har det kan jeg ikke hjælpe med mere.Håber du finder en løsning 🙂

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2009 12:17:02
Svar/Indlæg:
1058/59
#1 Tak for hjælpen. Den menu er der desværre ikke i min dvd. Efter jeg har googlet lidt rundt, prøvede jeg at lade dvd'en sende signalet i 576i i stedet for at den opskalerede til signalet til 720p. Så skal fjernsynet lave hele scaleringen (720p skal alligevel laves om til 768p).

Når dvd'en ikke skal beregne så meget, så følges audioudgangen og hdmi-udgangen tilsyneladende ad... Jeg synes bare ikke fjernsynet skalerer helt så godt som dvd'en, men det kan være jeg lige skal lege lidt med indstillingerne.

Trans4M

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2009 12:28:11
Svar/Indlæg:
80/47
Det var godt at du fandt ud af det.......jeg havde som sagt selv det samme problem engang.Jeg har heller ikke slået noget opskalering til i min DVD.