Passivt Kontor-system

Diverse d.  09. februar. 2009, skrevet af foo
Vist: 439 gange.

foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2009 13:49:57
Svar/Indlæg:
1685/240
Hej Folkens

Jeg går og leger med idéen om at bygge en lille "stationær" maskine, til mine lektier og lidt browsing...

Jeg har en Atom330 i tankerne, da jeg bl.a. ved at de små Intel mini-ITX kort kan passivt køles, uden det giver de store problemer...
Og støj er en meget stor faktor.

Med hensyn til lagerplads er 80GB mere en rigeligt, da den ikke skal bruges til hverken media-center eller noget lignende.

De krav jeg har til systemet er:
Billigt
Småt
Lydløst

Jeg har derfor (som sagt) et intel board med en Atom330 i tankerne, 1GB ram, 80GB 2,5" HDD, og et Morex kabinet.
Jeg ville gerne have et ION system, da de virker rigtig fornuftige syntes jeg, men vides der noget konkret om de systemer, andet end de højst sansynligt kommer i år?

Jeg skal have en lille PSU, og har en M1 i tankerne, men de kan ikke umiddelbart fås i DK - kender i nogle alternativer?

Der hvor jeg er i tvivl er omkring skærm - jeg vil gerne have en 19" TFT, men ved ikke hvad jeg skal gå efter. Skærmen skal ikke være alt for dyr, og har ikke de vilde krav til opdateringshastighed osv.

Men hvad skal man have af skærm, hvis det bare skal være en ok TFT?

Har i nogle alternativer til det hardware jeg har i tankerne, så må i da gerne sige til.

PFT

MvH
foo
foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2009 14:18:57
Svar/Indlæg:
1685/240
Så lige den her tråd, netop som jeg selv postede denne tråd.

http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Og det kabinet de snakker om der ser rigtig lækkert ud, og så er det billigere end det jeg har kigget på - så har næsten skiftet mening m. hensyn til kabinet. Der er ligeledes også PSU i...


foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 08:30:10
Svar/Indlæg:
1685/240
Slet ikke nogen der har nogle forslag til gode kontor-skærme, og kommentarer til mit foreløbige stup??


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 09:15:09
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg skal ikke kunne udtale mig om dit ION system, da det ikke er noget jeg har sat mig ind i hvordan virker...

men hvad skærmen angår, kunne du nok fint kigge efter en Acer skærm, hvis du ikke har alle mulige krav til hvad den skal kunne...

har selv haft en af deres acer1916 19" skærme, gennem de sidste snart to år, uden der har været nogle problemer med det 🙂

og kan se deres billige modeller kan erhverves fra ca 800kr,- nu 🙂


foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 16:24:13
Svar/Indlæg:
1685/240
#3 - Den vil jeg da lige kigge på... :) Takker

Med hensyn til Ion, så lader det ikke rigtig til at der er nogen der ved noget, så er vidst lidt "farligt" at satse på at vente til de udkommer. Og udkommer den i miniITX format, så kunne man opgradere til den tid... :)