Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2009 13:49:57
Svar/Indlæg:
1685/240
Hej Folkens
Jeg går og leger med idéen om at bygge en lille "stationær" maskine, til mine lektier og lidt browsing...
Jeg har en Atom330 i tankerne, da jeg bl.a. ved at de små Intel mini-ITX kort kan passivt køles, uden det giver de store problemer...
Og støj er en meget stor faktor.
Med hensyn til lagerplads er 80GB mere en rigeligt, da den ikke skal bruges til hverken media-center eller noget lignende.
De krav jeg har til systemet er:
Billigt
Småt
Lydløst
Jeg har derfor (som sagt) et intel board med en Atom330 i tankerne, 1GB ram, 80GB 2,5" HDD, og et Morex kabinet.
Jeg ville gerne have et ION system, da de virker rigtig fornuftige syntes jeg, men vides der noget konkret om de systemer, andet end de højst sansynligt kommer i år?
Jeg skal have en lille PSU, og har en M1 i tankerne, men de kan ikke umiddelbart fås i DK - kender i nogle alternativer?
Der hvor jeg er i tvivl er omkring skærm - jeg vil gerne have en 19" TFT, men ved ikke hvad jeg skal gå efter. Skærmen skal ikke være alt for dyr, og har ikke de vilde krav til opdateringshastighed osv.
Men hvad skal man have af skærm, hvis det bare skal være en ok TFT?
Har i nogle alternativer til det hardware jeg har i tankerne, så må i da gerne sige til.
PFT
MvH
foo