Jeg har saiot PC på besøg,og han har en fin QX9650. så hvorfor ikke lige test,forskel på et ASUS P35 og et P45+ mode 3870x2
talene taler for sig selv 😉 Gammel test med ASUS P35 chip P5K Processor: Core 2 QX9650 (3.00... @ 4509mhz on h2o Videocard: Radeon HD 3870 X2 @ 870/1000mhz
Ny test med ASUS P45 chip P5Q Deluxe Processor: Core 2 QX9650 (3.00... @ 4509mhz on h2o Videocard: Radeon HD 3870 X2 @ 945/1100mhz on h2o bios mod/vmod
Det er det svære ikke max på 3870x2,da jeg ikke kan passer ur i biosen,da CCC så ikke vil godkende mit kort :'-( samme gælder Rivatuner/AMDTOOL 😕 så jeg vendter på at finde et tool der kan gøre det 😉
De 1000 point kommer næsten udelukkende fra de 75mhz mere gpu cores og de 100mhz mere ram det er ikke så meget moboet der score mere du skulle teste det med samme mhz på gfx som den gamle score med p35
nu ved jeg ikke lige hvad der er GFX score i 06 men den støeste forskel jeg ser er jo vis i kiger på vcor der er brugt til samme oc der er jo en del alver på p45 🙂 men martin som jeg har skravet i den pm jeg sente så mangler du stari nolge mhz for af kome op på det jeg fik den op på og kune sikrt mere gik som sagt kun efter af slå dit oc så teste ikke videre efter det var opnået 🙂
5# vil cpu ikke det sidste på dit bunkort eller tog du bare det samme ? for jeg fik nolge exstre mhz med mit med lidt mendre vcor så vidt jeg husker nemlig så prøv lige af stile på den 🙂
7# ok brugte hiler ikke selv så langtid på det men tænkte bare nu når du har fat i en QX9650 kune du jo lige prøve af få se hvad du kune med den og p45 bare du ikke vold cloker den 😉 1.6+ 🙂
Ah jamen lad os sige der er optimeret godt på driverne og så er der forskel på clock på kortne.. så vi ved reelt ikke hvor forskellen er, så det er tidligt at konkludere at den ligger i chipset (selvom den nok bærer en del af æren).
Syens altis man skal sørge for at miljø, drivere clocks er så tæt som muligt hvis man vil sammenligne. Er begge test på samme styresystem?