Drev--

Diverse d.  10. februar. 2009, skrevet af Thomasxx
Vist: 259 gange.

Thomasxx

Overclocker
Tilføjet:
10-02-2009 08:50:03
Svar/Indlæg:
287/47
Hej allesammen 🙂

Jeg skulle bare lige vide om det gør en computer hurtigere at dele den op i drev? sådan at filerne ikke ligger i drevet med windows på? 😐

PS: Har selc lige delt mit op i fire, men tror gerne jeg vil lave det tilbage til et igen da det er noget bøvl med mange af mine spil 😕

På forhånd tak :yes:
Pungo

Superbruger
Tilføjet:
10-02-2009 09:43:18
Svar/Indlæg:
781/56
Vil anbefale dig at delen den på i 2 drev.

Hvis du køre XP så lave første partition på 20gb til window og programmer, lav den på 40gb hvis du køre Vista. Så ellers resten af pladsen som et D-drev. På den måde kan du holde windows adskilt fra resten af dine filer, hvis du da husker at installere og gemme dine dokumenter på d-drevet istedet for c-drevet.

Det gør det en hel del nemmere hvis engang dit windows skulle lave ged i den og du skal formattere. Så kan du nemlig nøjes med at formattere c-drevet uden at slette hverken spil eller dokumenter på d-drevet.

Thomasxx

Overclocker
Tilføjet:
10-02-2009 10:32:08
Svar/Indlæg:
287/47
men gør det egentlig computeren hurigere?

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
10-02-2009 10:36:45
Svar/Indlæg:
1142/59
#2 jeg har ikke lige testet det, men det burde ikke gøre computeren decideret hurtigere. Du vil dog hurtigere kunne defragmentere dine drev osv. da den fx kun skal igennem 20-40 GB på C drevet i stedet for fx 280 GB.

Thomasxx

Overclocker
Tilføjet:
10-02-2009 10:46:35
Svar/Indlæg:
287/47
ja se det er jo smart nok, men overvejer bare at gøre det til et stort drev, for havde nogle problemer med nogle spil, FX mit company of heroes lagger lidt fordi spillet er installeret på drev f, men opdateringerne på c: og ka ikk rigtig gøre noget ved, og har haft problemerne med flere af mine spil.. 😕

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
10-02-2009 10:47:53
Svar/Indlæg:
1142/59
#4 det lyder altså lidt mærkeligt at dit spil lagger bare fordi du placerer filerne på forskellige partitioner. Det har jeg godt nok aldrig oplevet før, så er du sikker på dine partitioner ikke bare er super fragmenteret? Måske du skulle køre en omgang defragmentering og se om det ikke hjælper.

PS: Går ud fra at det er én stor harddisk, hvilket er grunden til det lyder mærkeligt.