Jeg har ikke hørt HX serien fra Corsair, så den vil jeg ikke udtale mig om. Men jeg har en VX, og den anbefales ikke til et stille system. Jeg skiftede selv fra en Chill til min nuværende Corsair, og blev vildt skuffet over støjniveauet.
Ikke at VX'eren egentlig larmer, men den har lejestøj, og ift min gamle Chill 400W, larmer den derfor alligevel en del.
En lille test jeg lavede den dag jeg monterede Corsair psu: Putteren med Corsair stod med alle blæsere skruet ned, og eneste hørbare blæserstøj kom fra psu'en. Knapt to meter fra min pc, smed jeg min gamle Chill på en enkelt blæser, og startede den op. Med hovedet helt op til Chill, larmede Corsair stadig mest.
Som sagt: den er ikke egentlig larmende. Men når lejestøjen larmer mere, selv pakket ind i et ret stille kabinet, end en psu i det fri, og på et par meters afstand, er den sgu gal. Man ser utallige kunder klage over det samme, og en god ven af mig der købte samme psu, har samme problem. Corsair har et fantastisk godt forum, og skriver man om problemet der, beder de altid en om at sende den til dem. Men det koster jo halvdelen af en psu, og siden alle jeg har talt med om netop den psu siger det samme, virker det pænt forgæves.
Det kan være at HX'erne er mere stille. Men jeg er i hvert fald skeptisk overfor støjniveauet (men ikke kvaliteten!), efter at have læst ufatteligt mange klager over mere støj end folk havde ventet. I mit tilfælde ryger der en mere stille blæser i ved lejlighed. Det er surt at miste den dejligt lange garanti, men trivielt at leve med hvad der lyder som middelmådige lejer til daglig. Af to onder...