Jeg tror bare at det er forældrene, der ikke vil til at lære noget nyt. Det er jo DEM der skal hjælpe deres børn, hvis de har problemer med OpenSource og det tager tid, (måske dyrebar tid, for dem), at lære det nye OpenSource at kende. Selfølgelig kan jeg godt se at skolerne kan spare millioner på OpenSource.
Min egen gl. skole tog også OpenOffice i brug, hvor mange af os havde problemer med det i starten - det er der ikke mere, (selvom jeg går på gym, med Office på skolens pcer).
Synes bare at det er vigtigt at tænke på forældrenes rolle i det her. Hvis børnene lærer at bruge et OpenSource program, så kan forældrene ikke hjælpe dem, medmindre de også sætter sig ind i det. Det er også sværere for forældrene at skulle skifte til OpenSource derhjemme, når de bruger Office på f.eks. deres arbejdsplads. Det bliver jo en hel cirkel, da forældrene ikke kan få firmaet til at skifte deres Office ud med OpenSource.
Forældrene holder fast i at skolerne skal bruge Office - det er simpelthen fordi at hvis børnene bruger OpenSource i skolen og kommer hjem til en pc med Office, så er det her at problemerne melder sig. Det er derfor forældrene virkelig fejer OpenSource under gulvet - fordi de måske ikke har tid, eller lysten til at prøve noget nyt i forhold til Office.