Internet OS

Software d.  12. februar. 2009, skrevet af dixib
Vist: 322 gange.

dixib

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2009 12:45:57
Svar/Indlæg:
33/10
Hej

Er noget, som kender til en Linux distro, som kun er beregnet til at skulle kunne gå på nettet (med Java, Flash etc.)?
Kunne godt installere en Ubuntu eller lign. (skal dog siges at jeg aldrig har prøvet Linux), men noget mere simpelt ville være at foretrække, så der ikke er masser af unødvendige ting at kunne rode med.

-dixib-
saiot

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2009 13:04:44
Svar/Indlæg:
7111/480
vis du abre vil på nette sp er ubuntu meget sempel du skal abre lige flash ind og det så køre det rasten kan du bare lage vær af pile ved men var også bare vis du ikke finer et altanertivt så er det ikke så svært med ubuntu 🙂

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
12-02-2009 13:54:35
Svar/Indlæg:
4033/364
DamnSmallLinux mener jeg godt kan klare det..

men Ubuntu , alternativt Kubuntu (bruger KDE desktopstyring modsat Gnome på Ubuntu) er super nemt med Synaptic (staveplade tak). Der kan du nemt bruge Firefox og flash.. HELT klart det jeg ville anbefale hvis din maskine ikke er super gammel (skal pt. til at kigge lidt på vectorlinux light på en P2 bærbar) - da synaptic gør det muligt NEMT at installere software..
du kan også køre den som LiveCD = du installerer ikke noget - men kører det hele fra CD..

pendrivelinux.com har rigtig mange guides til hvordan du bruger en USB nøgle med Linux

(Et lille fif : man kan med Virtualbox.com - en virtualPC godt sætte USB til at virke med selve ens fysiske maskine - derfor kan man installere fx. ubuntu på en USB nøgle , da man bare mounter ISO imaget med Linux... booter og beder den om at installere på sit USB drev (i linuxsprog hedder det vist SDA) på den virtuelle maskine.

gOS er også en mulighed http://www.thinkgos.com

dixib

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2009 20:32:26
Svar/Indlæg:
33/10
Takker for idéerne. Skal lige tjekke dem nærmere ud. Cloud, som desværre ikke er ude endnu, under gOS link'et virker som det jeg leder efter, men det kan jeg jo desværre ikke bruge.

Grunden til at jeg ikke lige synes Ubuntu er passende, er fordi computerne (nogle gamle Celeron maskiner), står "frit" tilgængelige og Ubuntu har masser af muligheder for at der kan blive rodet med maskinerne, derfor ville et simplere system uden mulighed for at der kan bliver rodet med maskiner være ønskværdigt.

-dixib-

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
12-02-2009 22:12:31
Svar/Indlæg:
4033/364
kan du bare ikke oprette en brugerkonto uden de store rettigheder ?

dixib

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2009 00:03:48
Svar/Indlæg:
33/10
Måske. Jeg har som sagt ikke prøvet Linux før, så kender ikke mulighederne for restriktioner på en konto.

Jeg kan også sagtens lave et setup i Windows, der gør hvad jeg vil og laver de restriktioner jeg ønsker (f.eks. ingen mulighed for at ændre baggrundsbillede, ændre instillinger i kontrolpanelet, installere andre programmer mm.).
En simpel installation af et andet (gratis) OS, der kun er beregnet til internet og evt. IM ville dog være perfekt (og forhåbentlig hurtigt at geninstallere hvis det skulle være nødvendigt).

-dixib-