EU Rapport: Spil er godt for børn

Litteratur d.  12. februar. 2009, skrevet af Pizzadude
Vist: 1189 gange.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
12-02-2009 21:56:36
Svar/Indlæg:
5363/442
En ny EU rapport konkluderer at videospil kan være gavnlige for børn.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2009 22:23:29
Svar/Indlæg:
5750/124
Damn den er nice den der 😀

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
12-02-2009 22:32:07
Svar/Indlæg:
1142/59
Synes hele tiden der kommer for og imod meninger. Jeg mener dog personligt ikke at computerspil kan skade, medmindre forældrene har skadet børnene i forvejen. Dette værende manglende opdragelse eller simpelt hen at de selv har en lidt primitiv adfærd.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2009 23:24:00
Svar/Indlæg:
4156/111
Det er jo det jeg altid har prøvet at forklare mine forældre 😀 Men nej nej, der står 15 år minimum på spillet, ærgeligt at du kun er 14½, så må du vente... 😐

Godt man selv bestemmer det hele nu! 😎

BLEbarn

Overclocker
Tilføjet:
12-02-2009 23:35:39
Svar/Indlæg:
60/14
ja det "kan" være gavnlige for børn. 😴
så skal jeg da skrive det på mit CV, har spillet computer spil siden jeg var 6-8 😛

og hvad er det "ingen beviser for at de fremmer voldelig adfærd"
det var ikk fordi tai dreng(17år) som gik ud og skød en taxi chauffør fordi han havde gjort det i gta4, bare for at se om det kunne lade sig gøre 😕

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2009 10:23:26
Svar/Indlæg:
4018/217
#4 Tror måske det er fordi at han var fuckt up i forvejen.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
13-02-2009 10:27:23
Svar/Indlæg:
1142/59
#5 præcis det jeg mener. Det er ikke spillenes skyld, at nogle bare er født sindssyge eller har fået en dårlig opdragelse. Det er dog altid nemmere at bebrejde spillene, især som forældre, hvilket man jo har set op til flere gange i USA.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
13-02-2009 10:52:21
Svar/Indlæg:
5363/442
#4 Rapporten anderkender også at ikke alle spil er egende for børn, og voldelige spil i specielle situationer kan "stimulere" voldelig adfærd.

- Hvis man går ud og gør den slags, er der noget galt i forvejen, ellers gør man jo ikke så noget..

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
13-02-2009 11:09:47
Svar/Indlæg:
1142/59
#7 nej, man er bare misforstået i samfundet som de elsker at kalde det. Der er også den med "jeg keder mig" 😛

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2009 11:16:59
Svar/Indlæg:
3332/33
Altså som Zorba siger, hvad er det lige der afholder én fra at gå ud og pløkke folk og stjæle biler som det passer én ? Det er jo netop, fordi vi er opdraget til, at det er forkert.
Almindelige og fornuftige mennesker kan jo sagtens skelne mellem, hvad man gør i virkeligheden og i den virtuelle verden.
Hvor tit har vi set eksempler på voldelig adfærd, pga. computerspil her i Danmark? Jeg kan ikke pt. huske nogen. Nogle mennesker i USA er jo lidt ekstreme, så det er da lidt et peg om, at vi skal virkelig langt ud, før man kan sætte computerspil og handling af vold derefter sammen.

😀

NKristensen

Overclocker
Tilføjet:
13-02-2009 12:39:48
Svar/Indlæg:
45/0
Det med at folk går ud og laver massemord, er en defekt i hjernen, og er ikke forsaget af computer spil. Har set noget på Discovery om hvorfor folk gør det osv., og det er en slags "bremse", der sidder i hjernen, der ikke virker som den skal, når man myrder folk.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
13-02-2009 13:31:02
Svar/Indlæg:
1142/59
Som #10 nævner så findes der også de få som er hjerneskadet (intet ondt ment i dette). Det er dog ikke dem der er flest af, men i stedet dem som aldrig har lært hvad der er rigtigt og forkert. Hvis du hjernevasker et lille barn med vold og magt, så er det jo klart at det lille barn vil tage det til sig og betragte det som normalt. Problemet ligger derfor i de fleste tilfælde i opvæksten, men selvfølgelig også i sygdomme som folk ikke kan gøre for (undskylder dog ikke deres adfærd).

Jeg synes bare generelt at det er blevet mere og mere moderne at udøve vold/hærværk og sige "jamen jeg gør det jo fordi jeg keder mig". Den er bare helt vildt langt ude og man er godt nok en kæmpe idiot når man bruger den undskyldning. Det værste er at nogen rent faktisk føler med dem, hvilket er endnu længere ude. De burde bare have noget opdragelse, enten almindeligt eller på den hårde måde. Hvis deres forældre ikke magter det, så hedder det jo bare den hårde måde. Simpelt.

Simson719

Overclocker
Tilføjet:
13-02-2009 13:46:42
Svar/Indlæg:
370/19
Wooohooo så er min barndom ikke helt spildt 😛

sirkob

Overclocker
Tilføjet:
13-02-2009 15:56:29
Svar/Indlæg:
481/1
😀

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2009 10:35:13
Svar/Indlæg:
7263/260
😉

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2009 10:53:36
Svar/Indlæg:
1317/46
Jeg tror heller ikke på at computerspil alene gør en til morder. Ikke desto mindre er det oplagt at en der interessere sig for at skyde også interesserer sig for at spil fx counterstrike eller gta. Men det er ikke det samme som at det modsatte gør sig gældende at fordi man spiller gta så er man massemorder. Hvis det sidste var tilfældet så ville en stor del af verdens befolkning inklusive de fleste herinde sidde i fængsel for mord, mens resten af verden ville være besat af diktatorer.

At forbyde en bestemt form for underholdning fordi én ud af 100 mio lader sig inspiere giver lige så meget mening som at forbyde ægteskaber for at forhindre jalosidrab.

Så tak EU

BLEbarn

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2009 15:33:05
Svar/Indlæg:
60/14
selvfølgelig var der noget galt med ham, men fordi han var mentalt forstyrret så har voldlige spil ikk haft nogle god indflydelse på ham
ved da godt at det har noget med opdragelse at gøre og alm. sund fornuft

men det er da med til at inspirrere flere til hvordan man kan dræbe og hvordan det nogle lunde ser ud, og det kan give den ene ud af 1mil en større intresse for det, og lade personen tror at det er lige så nemt i virkeligeheden, vilket det er nu om dage

og som #11 siger
så synes jeg også bare der kommer flere af den type der bare udøve vold,
heller ikk for at provokere nogle, men tit crak heads
som jo allerede er fuck på stoffer og hvor våben er normal ting at have liggende

spiller da selv 😀 og finde stor underholdning i at "skyde" alle jer andre i css osv. 😛
kan da også lide at være på skydebanen og prøve de forskellige våben, så længe det bliver holdt der inde.
men et våben er jo designet til at dræbe og ikk andet, så man har det jo i baghovedet at man kan dræbe med det
og som man altid for at vide "et våben er ikk fagligt, det er manden bag"