Computer fryser, man kan ikke komme vidre?

Software d.  12. februar. 2009, skrevet af adam93
Vist: 273 gange.

adam93

Superbruger
Tilføjet:
12-02-2009 22:35:29
Svar/Indlæg:
233/16
Hej, først vil jeg gerne sige undsyld for hvis nogle af jer mener at jeg har oprettet denne tråd under en forkert kategori, men var lidt i tvivl om hvor jeg skulle putte den ind under.

Jeg har for ikke så længe siden købt ny computer som jeg selv har samlet, og den har fungeret perfeckt og kørt helt uden problemer ind til for et par dage siden hvor den begndte at "fryse" når den starter op, jeg komer ind i windows så starter de programmer der starter når den starter op, men så ændres musen så den ser ud som når computeren tænker, og jeg kan INGEN ting gøre! eller det vil sige jeg kan trykke ctrl-alt-delete og lukke computeren, genstarte den eller logge af brugere, men lige meget hvad jeg vælger sker det samme! Men det mærkelige er at det kun er nogle gange den gør det! og nogle gange når jeg lukker den ned så siger den bare: "windows lukkes" men kommer aldrig videre! jeg prøvede at lade den stå i 4 timer med det resultat at der stadig stod "windos lukkes" efter de 4 timer! så mit spørgsmål er vel: Hvorfor har jeg disse problemer?
Kan jeg have fået virus? Please hjælp mig med at helbrede mit syge barn! :'-(
xystos

Superbruger
Tilføjet:
13-02-2009 00:59:54
Svar/Indlæg:
293/5
Periodiske fejl er lidt svært at hjælpe med da det kan være rigtig mange forskellige ting der er gået galt. Noget af det første jeg ville tjekke var nok om du havde installeret noget nyt lige inden den begyndte at opføre sig mærkeligt, har du ændret noget hardware. Prøv at tage nogle af dine ramklodser ud, tjek temperaturen på din cpu nb etc. Tjek alle kabler igennem sidder de ordentlig fast, har du brugt den samme type skruer til at sætte bundkortet fast til kabinettet med, så det ikke bukker eller kortslutter på bagpladen. selvfølgelig kan det også være noget software der er problemet men jeg tjekker som regel altid hardware først hvis jeg opdager sådanne fejl, medmindre de er opstået umiddelbart efter en bios opdatering, nye drivere etc.

Kører din computer fejlfrit når den ikke fryser under opstart, altså kan du spille/belaste den uden at den så går kold når du kommer igennem opstart.

adam93

Superbruger
Tilføjet:
13-02-2009 11:39:51
Svar/Indlæg:
233/16
Ja den køre helt fejlfrit i 4-5 timer når den ikke gør det, efter de 4-5 timer begynder den på det igen ☹ . men jeg tror da lige at jeg vil tjekke det hele igennem som du siger så.