#19 men det er vel også kun fair nok, at hvis man arbejder meget, så skal man da have sine penge for det...
hvis jeg arbejder 100 timer, og skal betale skat så jeg får 10000kr udbetalt...
eller hvis jeg arbejder 125timer, men så pga højere skat, stadig kun for 10000kr,-
det er jo sådan S vil have det "de bredeste skuldre bla bla bla"...
hvis jeg vælger at tage en lang vidregående uddannelse som fks maskiningeniør...
og kommer til at arbejde et sted hvor der er Meget overarbjede... og jeg fks har 60timer i ugen...
jammen så forventer jeg da ffs også at jeg må beholde en bare nogenlunde anstændig del af mine penge...
det er da selvfølgelig fair nok, at en ingeniør der tjener 1000000kr,- om året, og en kassedame nede i netto der måske får 2-300000, ikke skal betale det samme i skat... men det er jo i forvejen defineret af bund-mellem-og topskatten 🙂
man skal jo også virkelig passe på man ikke gør det til "den fattiges samfund"...
hvis de får lov at gå alt for målrettet mod folk der har flere penge end gennemsnittet, jammen så flytter folk jo udenlands, og derved ryger en hel del af DK's BNP, og vi kan følgende kysse vores velfærdssamfund farvel 😉