Overclocker
Tilføjet:
13-02-2009 09:20:27
Svar/Indlæg:
306/21
Jeg har lidt knas med at få flere pc'ere på mit internet.
Normalt kører jeg min ene pc direkte på kabel modemet, og det virker som sådan upåklageligt.
Nu ville jeg jo så gerne have en ekstra pc på, og har i den forbindelse fundet min gamle router frem en 'zonenet'. Har brugt den tidligere i en anden sammenhæng, så den burde ikke være deffekt.
Min IPS tillader naturligvis kun en mac-adresse på min forbindelse, så jeg sætter jo min router op til at klone mac-adressen på den første pc. Der er en relativt simpel guide til at sætte routeren op med, det burde ikke kunne gå galt skulle man tro.
Se det 'morsomme' er nu, at den første pc, som altid har kunnet få forbindelse stadig virker som den skal. Jeg får tildelt en 192.168.1.13 osv, og mit internet virker sådan set fint på den første pc.
Den anden pc får ligeledes tildelt en ip 192.168.1.14 og jeg kan fint pinge routeren. Der er bare ikke hul igennem til nettet. Jeg får timeout hvis jeg prøver at pinge den anden pc.
Hvis jeg prøver at sætte pc2 direkte til modemet kan jeg fint komme på nettet, dvs jeg skal jo så bare registrere min mac-adresse og så kører det. Logisk nok betyder det jo så at den første pc ikke længere kan gå på.
Men hvertfald burde man jo mene at netkort i begge maskiner virker som de skal og at kabelmodem samt router også virker? Altså der er ikke nogen hardware deffekt, men måske mere noget software der ikke er sat ordentligt op?