Zepto præsenterer et nyt koncept

Litteratur d.  13. februar. 2009, skrevet af Pizzadude
Vist: 1098 gange.

Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
13-02-2009 12:20:23
Svar/Indlæg:
5363/442
Zepto lancerer nu "Køreklar-konceptet".

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2009 16:05:20
Svar/Indlæg:
7111/480
nu indrøme jeg blank jeg kun har set cepto side kort når nolge linker til den i forumet men har der ikke altid været nogle forud konfiguret bærbare computer de der nox eller hvad de heder har de ikke en standart der er lavet som man bare kan klike vider uden af idnre noget eller misfårstår jeg koncptet 🙂


#2
kb
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2009 17:53:08
Svar/Indlæg:
181/32
ej, ej, "hold avisen tilbage", man kan nu købe en zepto bærbar med styresystem, og man kan endda købe demomodeller?

det var dog alligevel vildt...

godt, spøg til side. jeg har brokket mig og gør det igen, hvorfor skal hwt (og andre danske "medier") gå amok hvor eneste gang zepto lancere så meget som et nyt klistermærke?

hvad fanden raver det den almene forbruger at du nu kan købe en bærbar med styresystem? (dem har jeg aldrig set før)...

man begynder virkeligt at få den tanke at der ligger noget sommelt bag (yes yes, konspirationsteorier:D) men når nogen gang på gang kan få så meget mediedækning for ingenting, så undres man.


7913
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2009 18:33:13
Svar/Indlæg:
1124/68
Det der er ikke info, det er sq reklame.


kasperg
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2009 18:45:31
Svar/Indlæg:
1436/25
#1,2 og 3
Man kan jo sige at det er reklame hver gang et produkt bliver omtalt eller testet... Desuden er sådan en nyhed vel klart inden for hvad HWT skal/bør levere af nyheder. Dernæst gør det vel ikke noget at danske hardwareproducenter får lidt ekstra opmærksomhed. Til sidst så synes jeg at det er en fin ide med køreklare maskiner med den deraf følgende korte leveringstid.
Det var så min mening 😛


Cykle
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2009 18:46:34
Svar/Indlæg:
29/10
#3 Reklame er når man anbefaler et produkt hvilket ik indgår i nyheden, derudover er det en nyhed der virkelig kan komme til gode for dem der er "PC HANDICAPPET" hvilket er 12,2258% af den danske befolkning......tænk før i taler....der er virkelig nogle mennersker der ikke aner en skid omkring PC som dette kan komme tilgode....

JC


Thomasxx
 
Overclocker
Tilføjet:
13-02-2009 18:54:12
Svar/Indlæg:
287/47
Hvis det koster ekstra tror jeg der er mange der er nærige på det punk, det ville jeg i hvert fald være 😛


#7
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2009 19:27:58
Svar/Indlæg:
4689/105
"Nyt" koncept?

Det er jo ikke ligefrem noget man kan kalde revolutionerende det her? 😕


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2009 20:35:07
Svar/Indlæg:
3532/303
#6 Tror du bliver svært overrasket ;)


#9
kb
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2009 21:07:57
Svar/Indlæg:
181/32
#5 der nævnes da et produkt. vi kan så spørge, hvor går grænsen mellem en nyhed (som skal have en vis relavant nyhedsværdi) og reklame? ovenstående opslår, og reklamerer et nyt produkt, som alle andre konkurrenter har haft i mange mange år, så mester, hvor går grænsen?

det er da fint at man nu kan købe en computer med styresystem, men hvis alle andre producenter skulle "hypes" i samme stil med nyheder, ja så får nyhedsredaktørerne travlt.

#4, stadigt, en nyhed skal have en fornuftig nyhedsværdi, man kan spørge sig selv om det virkeligt er det når en dansk pc producent lancere noget man har kunnet få de sidste 10 år hos alle konkurrenter?

i just don't get it.


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2009 22:47:31
Svar/Indlæg:
3532/303
#9
Fair nok, så tag det som en nyhed angående zepto, ikke deres produkter.
Umiddelbart virker det til at de nu begynder at gå efter en anden målgruppe da deres fokus åbenbart er begyndt at skifte fra modularitet til tilgængelighed.
Det er sandt, det har konkurrenterne måske haft i lang tid, men for en producent der aldrig har haft det kræver det jo nok en ret stor tilvænding for ikke at tale om den kapital det også må kræve.
Så at udvide fokus område i en økonomisk krisetid siger stumt noget om zepto's økonomi.
Derudover kan man måske tolke det som et nødsråb for at redde økonomien på sigt.
Er det stadig reklame hvis man vælger at se det på den måde ?

Edit:
Desuden ser jeg slet ikke problemet i at der bliver skrevet en smule mere om zepto end om HP, Lenovo eller et eller andet andet stort internationalt firma. Vi har jo selvfølgelig meget let ved at få nyhederne fordi vi netop lever i danmark.
Hvis man bare bevæger sig en smule på større udenlandske sites vil man jo også vide at man, der, aldrig ville få noget af vide om et dansk IT foretagende.
Tilsidst kan du jo prøve at tælle artikler og nyheder og lave en statestik over hvem der får mest spotlight på hwts forside, men er det altsammen ikke en smule overkill?


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
14-02-2009 13:45:47
Svar/Indlæg:
5363/442
#2 Prøv nu lige at tænke dig om før du trykker "tilføj svar".

Zeptos koncept har altid været at man selv konfigurerer sin bærber helt som man vil, hvilket selvfølgelig indebærer at man ved en lille smule om hvad man foretager sig - eller får hjælp over supporten til det.

Det er da interressant at Zepto ny ændrer lidt på konceptet, så man bare skal læse beskrivelsen og trykke på "køb" - noget jeg i høj grad ser som en fordel for mange ikke-IT kyndige.

Jeg kan heller ikke lige se hvorfor vi ikke skulle omtale Zepto - de er jo trods alt den største danske producent af bærbare. Det er da klart hvis de får lidt mere omtale end andre, da de for det første er et firma der er forholdsvis aggresiv i deres markedsføring og virkelig gør noget ud af at komme med nyskabende tiltag.

#7 Og? Behøver det være noget revolutionerende for at være værdigt til at blive bragt i en nyhed? Jeg vil heller ikke ligefrem kalde det en revolution at producent x sender produkt y på gaden (kommer self an på produkt), men det bliver da også bragt...


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
14-02-2009 16:21:13
Svar/Indlæg:
4741/1690
#2 - #3 mf..


Det er vores ret at skrive og lægge de nyhed online som vi synes er relevante, eller skal en lille skare af brugere nu til at bestemme hvad vi må og ikke må lægge op på Hwt.dk!

Det er klart, at når vi nu har et Dansk firma som Zepto der producer og samler notebook's så vil vi da følge nøje med i hvad de laver - det er simpelthen alm. interesse og nyhedsdækning.
Og dine konspirationsteorier kan du glemme alt om, vi modtager ikke noget for at skrive nyheder om Zepto eller andre producenter i det hele taget.

Og online salg af "Demo PC'er", der kan være alt lige fra udstillingsmodeller til lettere brugte modeller - alle til en nedsat pris, er vel også ganske interessant!


Hwt.dk
The Boss


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2009 18:10:17
Svar/Indlæg:
5891/423
Det der koncept har da været der i nogle uger nu?


Men ellers godt med noget nyt fra Zepto


walker
 
Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 11:05:31
Svar/Indlæg:
71/3
Er der mange Zepto ansatte der har profiler på HWT.DK ? 😴


#15
kb
 
Superbruger
Tilføjet:
15-02-2009 18:23:45
Svar/Indlæg:
181/32
#10, se det er langt mere interessant, der er også langt mere "mad" i dit indlæg end der var i selve nyheden.

#11 med sådan en start kan det jo være svært at tage dig alvorligt. Især når du så smukt bagefter genfortæller (med enkelt modifikationer) fra #10 (som i øvrigt er rigtigt interessant)

#12 nej. en lille skare af brugere skal IKKE bestemme hvilke nyheder i må lægge op, man jeg kræver dælme at jeg kan få lov at forholde mig kritisk, og udtrykke mig omkring det. Og det gør jeg skam, lige indtil jeg bliver smidt ud :no:

hvis det er så forbandet interessant med zepto, hvilket jeg da godt kan se pointen i da det er et dansk firma, så lad os da få noget mere kød (og objektivitet) på. istedet for en direkte inkludering af samtlige pressemeddelselser de udsender.



oecon
 
Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 18:45:41
Svar/Indlæg:
38/3
zepto er gode til at sende produkter til anmeldelse, betale eller på anden måde forkæle danske medier, så det er jo naturligt og helt ok de 'får' lidt reklame...

jeg tror alle godt kan gennemskue det for hvad det er, når man ser på nyheden/deres produkter og den meget positive omtale de får.


Tha_man
 
Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 18:56:39
Svar/Indlæg:
35/2
Den "feature" har Alienware.com haft i flere år...


blackdark114
 
Superbruger
Tilføjet:
15-02-2009 19:53:48
Svar/Indlæg:
212/3
#17
nu er Alienware også Zepto? både angående koncept, prismærke og målgruppe....


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
15-02-2009 20:59:31
Svar/Indlæg:
5363/442
#15 Når det nu er min nyhed du angriber, så kan jeg ikke se det mærkelige i, at jeg svarer på din kritik - at min argumentetion er lignende conerrages kan jeg ikke lige se hvad har med sagen at gøre.. Som du selv siger har du før kritiseret vores nyhedsdækning, så hvorfor bliver du ved når argumenterne er de samme?

Jeg ser heller ikke hvordan nyheden kan opfattes sum subjektiv, da det jo blot er ment som oplysning - jeg ser ingen steder at Zepto bliver rost for beslutningen..