Hjælp til Edimax router og Vista

Litteratur d.  13. februar. 2009, skrevet af justtine
Vist: 196 gange.

justtine

Nørd
Tilføjet:
13-02-2009 13:07:14
Svar/Indlæg:
1/1
Først - jeg er ny her, så jeg aner ikke om jeg skriver det rigtige sted, men jeg har hårdt brug for hjælp.

Jeg har købt mig en Edimax BR-6104KP wired router, da jeg pludselig kun havde et IP nummer at gøre godt med, det duttede bare ikke til mindst 3 pc'er

Routeren virker fint XP pc'er springer lige på MEN laptop med Vista Business vil kun give sig selv et IP der starter med 169.xxx - jeg kan simpelthen ikke finde en løsning :o( Edimax fonsupport svarer ikke, og det samme gælder deres mailsupport.

Så ... er der nogen der kender en løsning på problemet, da det er ret vigtigt den Vistating også kommer på nettet.

På forhånd tak

justtine
Riis

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2009 13:14:29
Svar/Indlæg:
4657/53
har du genstartet routeren

justtine

Nørd
Tilføjet:
13-02-2009 13:23:26
Svar/Indlæg:
1/1
ja ... utallige gange - og alle udgange er testet (og virker)

Uanset hvilken udgang Vista sidder i er der dog kun lys i LNK/ACT dioden, og IP på Vista er 169.254.16.104 - hvilket jeg mener er et IP som Vista tildeler selv - når det ligesom ikke kan finde på andet ... Og som sagt virker de 2 XP'er der er tilsluttet.

I install vejledningen er der instruktioner til alle OS'er ... men ikke Vista, jeg er vist ret uheldig - og har købt et outdated produkt :o(
Men er alligevel ret sikker på der må kunne findes en løsning