vista probs.

Software d.  13. februar. 2009, skrevet af auhagen
Vist: 375 gange.

auhagen
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2009 14:41:42
Svar/Indlæg:
53/7
Jeg har ik haft vista på andet end min bærbare før, og der har det kørt 100% som det skulle.

Har så erhvervet mig en vista ultimate for at smide på min stationære.

CPU: I C2D E8400 3ghz
ram: Kingston hyperx 4 x 1 gb blokke
mobo: Asus P5Q-e
GFX: GF 7800 GT
HDD: WD Green 500gb, WD Blue 500gb

problemet er bare efter jeg har installeret vista nu virker computeren hat, den fejler i spil som CSS, hvor jeg før havde en stabil fps på godt nogle af 260 under belastningstesten ligger den nu på kun 120, samme indstillinger vel og mærket. Ud over det har den det med at fryse i ganske få sek, og nogle dele på skærmen bliver sort.

Lige oplevet et problem til, at den fryser og man kan bevæge musen og intet andet, jo man kan trykke ctrl - alt - del og så kommer den ud på den skærm med valgmulighederne.
Og så kan man vælge log af og så logge ind igen så virker den, eller job liste og så sker der også noget.

Jeg har prøvet at installere alle drivere forfra osv, men har på fornemmelsen at pga vista installerer alle drivere for en, så kommer de måske ind i forkert rækkefølge?
Mit gfx var installeret længe før mit chipset var vil jeg mene...

Alle råd, fifs er velkomne.
Gider ikke tilbage til XP, kan virkelig godt lidt vista, men ka nbare ik bruge det til noget på min stationære hvis jeg ik kan spille det eneste spil jeg spiller...
Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2009 15:50:03
Svar/Indlæg:
3332/33
Jeg tænkte også på et tidspunkt "Det der Vista Ultimate skal jeg da prøve." Da jeg fandt ud af, hvor meget skidtet nedsatte computerens ydelse, gik der ikke 5 minutter før XP cd'en var smidt i igen.
Mit råd er at gå tilbage til XP. Kan nemlig ikke lige se, hvad det er der går galt.

Hvad er det du godt kan lide ved Vista ? For helt ærligt, så synes jeg ikke der er meget at holde af. Hvis det er udseendet, så hent et Vista skin til XP, der er mange forskellige og gode skins rundt omkring på nettet.


hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2009 17:47:41
Svar/Indlæg:
525/25
1# din lille maskine kan ikke køre med vista.


kimski
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2009 18:04:03
Svar/Indlæg:
1085/166
#2 jeg vil nu nok mene at hans maskine kan køre vista ultimate

Windows Vista Ultimate
Anbefalede systemkrav
1 GHz 32-bit (x86) eller 64-bit (x64) processor

1 GB systemhukommelse

40 GB harddisk med mindst 15 GB ledig plads

Understøttelse af DirectX 9-grafik med:

WDDM-driver

128 MB grafikhukommelse (minimum)

Pixel Shader 2.0 i hardware

32 bit pr. pixel

Dvd-rom-drev

Lydoutput

Internetadgang (der skal måske betales gebyr)

Yderligere krav for at bruge bestemte funktioner
Tv-tunerkort i forbindelse med tv-funktioner (kompatibel fjernbetjening er valgfri)

Windows Tablet-teknologi og Windows trykfølsom teknologi kræver en Tablet PC eller en berøringsskærm

Windows BitLocker-drevkryptering kræver et USB-flashdrev og et system med en TPM 1.2-chip

De faktiske krav og produktfunktioner kan variere, afhængigt af systemkonfigurationen. Windows Vista Upgrade Advisor kan hjælpe dig med at se, hvilke funktioner og hvilken udgave af Windows Vista der kører på din computer.

Windows Vista Ultimate
Minimumkrav til understøttet system
Visse funktioner er ikke tilgængelige med understøttede minimumkrav.

800 MHz processor og 512 MB systemhukommelse

20 GB harddisk med mindst 15 GB ledig plads

Understøttelse af Super VGA-grafik

Cd-rom-drev


auhagen
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2009 19:20:31
Svar/Indlæg:
53/7
#1

Jeg kan godt li menuernes opbygning, kan godt li den søgefunktion der er i startmenuen, jeg kan nu bare ganske godt li det i helhed.
Men jeg kan heller ikke forstå hvorfor jeg ikke kan få det til at virke, jeg har omformateret nu og smidt XP på..

Syntes bare ikke det kan være rigtigt, ved mange har haft problemer med Vista, men på min tablet pc er der intet problem at all. og det er det der irriterer mig grænseløst.

Lige nu forbliver den på XP til en vens storebror der arbejder med sådan noget får tid til at kigge på den, så får den nok et nyt forsøg :)

#2

Og hvorfor så ikke? hvad understøtter din påstand om dette?
Min tablet er en del sløvere end #1's setup og min tablet kører det altså forygende hurtigt og stabilt.
Så jeg forstår ikke din påstand.
Facts og beviser evt? hvilket #3 har slået godt til jorden har du ikke meget igen med mindre du har fysiske beviser må man sige.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2009 22:25:49
Svar/Indlæg:
3332/33
#2 Normalt plejer jeg at bruge et pænt sprog, men sådan en påstand, uden argumentation af nogen som helst art, fortjener et "rend mig". (Undskyld hwt/admins)

Små bærbare computere kan køre Vista, så hvorfor skulle min "lille" maskine ikke kunne det ? Du sidder sku da selv med aldrende teknologi, så ja, kan virkelig ikke tage din kommentar seriøst.

#4 Hvad med en beta af Windows 7 så ? 🙂


auhagen
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2009 00:02:06
Svar/Indlæg:
53/7
#5

Har leget lidt med windows 7. Det er såmænd okay, men ikke lige min kop te.
De nye tiltag med star linien er ikke helt mig vil jeg ærligt sige, plus jeg syntes ikke det er holdbart at have beta software som styre system på sin dagligdags computer.

Ideen var såmænd ellers god nok :)


Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2009 01:18:40
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg kan ikke umiddelbart pege på et specifikt problem især eftersom du allerede har prøvet at installere de nyeste drivere. Jeg vil dog alligevel høre om du har Service Pack 1 inde? Det går jeg næsten ud fra, men det ville være rart at vide. Umiddelbart burde du jo ikke tabe så meget ydelse i Vista, men måske NVIDIA's driver bare ikke trækker Vista super godt med et 7800GT. Det kan jo sagtens ske at der er lidt fejl med det, ligesom vi oplevede med DirectX 10 kortene da World in Conflict udkom. Der gik lidt tid før de fik boostet vores FPS.


hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2009 02:22:29
Svar/Indlæg:
525/25
#7 ja. 😉


auhagen
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2009 10:57:28
Svar/Indlæg:
53/7
#7

Yes SP1 var inde.
Alt var opdateret alt fra drivere til windows hvilket jeg glemte og nævne :)

Tjah men ud over de dårlige frame rates gik windows jo helt koldt engang imellem.
Self. kan det godt være gfx kortet, syntes mest af alt mit gfx kort opførte sig præcis som den gang mit GF2 mx400 døde (ouh yes long time ago).
Men nu under XP er der altså fuld fart på raketten, både på spil osv..

Ingen problemer, den fryser ikke eller lignende, så jeg er virkelig et storts spørgsmåls tegn, og har lige pt opgivet at rode færdig med det.

Magter mildest talt ikke sådan nogle opgaver mere :)