Vista x64 - X58 - lav lydstyrke

Bundkort / CPU d.  14. februar. 2009, skrevet af Zorba
Vist: 347 gange.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2009 15:25:00
Svar/Indlæg:
1142/59
Efter at jeg har opgraderet til Core i7, så har jeg også fået problemer med onboard lydkortet. Jeg har nemlig lige pt brugt mit X-Fi i en anden maskine, så jeg benytter derfor det alm. realtek.

Mit problem er, at lydstyrken er utrolig lav. Jeg skal op på 100% lydstyrke, før jeg får nogenlunde lyd i mine høretelefoner. De 100% svarer til 5% på mit X-Fi lydkort, hvilket jeg synes er lidt ekstremt. Jeg har prøvet med Realtek driveren som DFI har liggende samt jeg selv har prøvet med den nyeste fra Realtek hjemmesiden. De har begge problemet og jeg kan ikke finde metoder i Realtek Sound Manager til at forbedre det med. Det skal også siges, at jeg benytter porten på bundkortet og ikke på mit front panel.

Driveren som Vista har indlæst hedder da også "Realtek High Definition Audio", så problemet ligger ikke i at den har loadet en AC'97 driver.

Er der nogen der har oplevet dette problem?
Lazare

Overclocker
Tilføjet:
14-02-2009 16:36:41
Svar/Indlæg:
63/0
lydstyrken er generelt højere på X-Fi efter min erfaring..
men så ekstremt har jeg ikke oplevet det..
sikker på der ikke er nogle indstillinger du har overset?

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2009 16:47:15
Svar/Indlæg:
1142/59
#1 ja jeg har været igennem det hele. Der er dog et hotfix på DFI's hjemmeside, men når jeg prøver at installere opdateringen, får jeg af vide jeg ikke har nok ram. Det er lidt sjovt eftersom jeg kun bruger 2/12 GB. Jeg tror seriøst Vista har nogle grimme bugs med store mængder ram, ligesom min fejl med disk oprydning, som også resulterer i en ram fejl (access violation 0xc0000005).

Lazare

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 12:26:32
Svar/Indlæg:
63/0
kunne jeg godt forestille mig..

hvilke ram og hvilket bundkort bruger du?

jeg har nemlig set mange underlige fejl med i7 platformen generelt..

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
15-02-2009 14:48:48
Svar/Indlæg:
1142/59
#3 det står alt sammen i min profil. Jeg giver dig ret i, at i7 platformen har nogle sjove fejl, men jeg tror det er driver/os fejl og ikke hardware fejl. Det var ligesom fejlen med max x antal ram i vista setup indtil SP1 udkom. Der findes sikkert flere af de fejl, men de er først dukket op med i7 pga. muligheden for mange ram.

Derudover så har jeg løst mit 0xc0000005 problem (access violation). Fejlen opstår kun med DEP slået til, men jeg ved ikke 100% hvordan DEP er bygget op så jeg kan ikke helt pege på en fejlkilde.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 16:01:34
Svar/Indlæg:
4536/104
#3 tja mit core I7 setup kører langt om længe godt, men nu ka jeg så ikke bruge deamontools.. 😛

så lidt bugs er der da vist.. 😩

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2009 13:01:32
Svar/Indlæg:
1142/59
Bare som opfølgning, så ser det faktisk ud til at lydstyrken er blevet normal med ny PSU. Det synes jeg er lidt vildt, men jeg klager ikke. Jeg er dog stadig sikker på at mit bundkort er lidt defekt (coil whine), men det ryger til RMA på et senere tidspunkt da det fungerer fint nok pt.