Hejsa folkens, Jeg har en lan gamer med et 8600GT i som jeg godt kunne tænke mig at skifte ud, så jeg søgte sig efter brugte grafikkort og fandt et 8800 Ultra til 1000kr.!! så jeg tænkte "cpu'en er nok en flaskehals for atl den power, men jeg ville da være et fjols hvis jeg ikke slår til!?" så mit spørgmals er simpelthen bare: er en C2D E4500 på 2.2Ghz for lidt til et 8800 Ultra?
Overclock den lidt,. Så burde det ikke være så slemt,. Især ikke i høje opløsninger. Men 1000kr for et brugt ultra er ikke billigt,. Det yder ikke bedre end feks et 4850 som du kan få nyt til samme pris,.!!
der har vi jeg et problem! mit bundkort i min lan gamer er et der sad i min gamle HP computer, og det kan ikke overclocke! har prøvet BIOS, SetFBS OSV. men ingen ting virker ☹ . Jeg vil da helere have et 8800 Ulltra end et HD4850, af den simple grund at der er noget mere "sjov" i et gammelt top kort? 😀
her vinder ATI 4850 altså stort det gamle 8800 ultra kort kan slæt ikke følge med og som #1 siger så koster det altså kun lige omkring de 1000 kr fra nyt
og 1000 kr for et brugt 8800 er ikke biligt ville nærmer kalde det dyrt
jeg siger ikke at det ikke stadig kan bruges bevars det kan det men det er ikke mere end 4-500 kr værd
#3 det lyder lidt mærkeligt hvis et HD4850 vinder.... det må jeg lige kigge nærmere på!
Men ser i grunden til at jeg er så vild med et 8800 Ultra er at da jeg begyndte at intressere mig for computere, var det 8800ultra der var "The Big Dog" lige siden jeg begyndte at sidde og kigge efter review af de forskellige computer ting har jeg altid ønsket mig sådan et grafikkort! Men hvis det klarer sig så dårligt kunne det alligevel godt være at jeg ikke gad at købe det 😛
#5 Og det fortæller du så lige, hvorfor du ville 😉
#0 At købe et brugt 88ultra ville da være at skyde sig selv i foden til den pris 😕 Kortet er jo gammelt mht. teknologi. Nyere kort har bare flere fordele og selvom det engang var et top kort, så bliver det jo ikke bedre af den grund i dag. Eksempelvis er varme et større problem for ældre teknologi end nyere. Så jeg ville da helt klart finde noget andet end lige sådan et ultra kort 🙂
OK,. Så er et ultra heller ikke dårligere,. Jeg tror det ligger i samme niveau som 9800gtx og 4850. I nogle titler er det faktisk foran, og omvendt.Men det er stadig ikke 1000kr værd.
jeg ved godt det er et 4850 med 512mb ram og ved også godt at et med 1gb ram yder bedre,men at sige det er meget bedre er da en klar overdrivelse 😉 ,men rigtigt det skal ned i en anden pris,det er bare sådan at de "gamle" kort med G82 chippen holder sku prisen rigtig godt,har faktisk lige solgt et 8800gts 640mb for 550kr og jeg tror det er fordi der er rigtig mange der har disse kort i computeren og nu øjner chancen for at kunne køre SLI til en fornuftig pris.
ok jeg tror jeg har forstået at det ville være bedre med et 4850 nu 😛 . men tror lige at jeg sparer lidt penge, og køber et 9600GT i stedet for et 4850. den skal jo bare lige kunne trække de nye spil acceptabelt 🙂 .
#14 det gør det da ihverfald ikke,hvis du tager det link jeg sendte i min sidste post og sammenligner kan et 9600gt ikke følge et 8800gt selvom 9600gt kortet endda er med 1024 mb ram du skal op i et 9800gt kort før du får samme ydelse og det er ikke så mærkeligt for det er samme kort som et 8800gt.
#16 hmm jeg har altid troet det var omvendt, og at 9600GT var lidt bedre end 8800GT 🤣 nå, men jeg har fået ham der ville sælge sit Ultra for 1000kr. ned på 600kr. hvordan lyder det?
#21 det var det jeg tænkte 🙂 tror jeg vælger det også køber en ny PSU på noget der ligner 500W eller sådan noget? så den har lidt mere kraft at give af til de dele der kommer i den i fremtiden 🙂
den hører godt nok til i den høje ende af prisskalaen men du får også en kvalitets psu der bla. har en udnytelsesgrad på 85% samt at den har modulære kabler(du sætter kun de kabler i psu du har brug for).
til 600kr gør du en god handel, og det rennder fra 4850, + det er nok det smukkeste kort af alle grafikkort jeg har set, det kan man ikke komme uden om
#23 den ser nice ud! men havde tænkt på en ACE raw deal, da jeg ikke har særligt mange penge tilovers det næste stykke tid 😕 har du muligvis nogle effaringer med sådan en? 😀
#24 endelig en der forstår mit synspunkt på et Ultra! 😀
Du skal IKKE købe en Ace raw deal,. Den er ikke fem potter pis værd. Køb for guds skyld en ordentlig PSU, det er det dummeste sted at spare penge. Faktisk er den så dårlig at en på HOL nærmest giver den væk, samtidig med at han frasiger sig et hvert ansvar for nedbrud/afbrændt hardware.
Til 600kr begynder et 88U at se rimeligt ud. Personligt ville jeg aldrig købe så gammelt et kort, men når nu du ser det som da shit, går du ikke helt galt i byen til en 600mand imo.
Mht psu: Køb ikke noget billigt lort. Så enkelt kan det siges. Der er alt for mange eksempler på at den fine skinnende "3000W raw power xtra geil gold edition" får hikke ved 200w's træk, og brækker sig ved 250w. Det er ikke hovedpinen værd.