Jeg ville starte med at skifte bundkort og cpu. Jeg ville tage en intel E8400/8500 cpu og så et bundkort i 1000-1200 kr klassen som køre med ddr2 ram så du kan bruge dine gamle ram i starten. Afhænger også lidt af hvor mange penge du vil bruge på det. Hvad har du for en strømforsyning. Udfyld evt din profil
CPU: Fx. Core 2 Quad Model Q9400 GFX: Mener ikke Photoshop er særligt krævende for grafik kortet, og hvis det er et 8800 med mindst 512 MB ram, ville du nok ikke få meget ud af en evt. opgradering. Bruger du Vista64 Bit, var det måske en mulighed at opgradere ram til 4 x 2 GB.
#1 Er mit bundkort da ikke godt nok?? Jeg ville helst holde det under 2000kr men jeg kan vel godt starte med at skifte min CPu og så bundkort bagefter??
#2 Sådan en har jeg også kigget på. Men har også tænkt på en q6600 eller måske den q9400 som #3 nævner.
#3 Lige nu bruger jeg Windows7 32Bit men ellers bruger jeg Vista 32Bit
ups sorry mig der lige tog fejl af model af dit bundkort.. mente nemlig det ikke understyttede de nye cpuer.. Men jo hvis du kun vil bruge 2000 så start med din cpu
# 8. Hvis du vil skifte til I7, så skal du have både ny cpu,ram og bundkort, og det bliver en større udskrivning. Der findes ganske vist bedre bundkort til Core 2 Duo og Core 2 Quad end dit P5Q, men ikke noget du vil mærke ved daglig brug.