2x295 gtx vs. 3x285 gtx

Grafikkort d.  15. februar. 2009, skrevet af rasmusapt
Vist: 672 gange.

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 19:38:19
Svar/Indlæg:
148/29
Godaften alle sammen :)

ja det har været meget diskutere osv men hvad ville i vælge hvis det stod til jer..
Syntes selv det er mange penge og derfor har jeg også valgt til at starte med enten at købe

2x 285 gtx eller 1x 295 gtx..

og så senere smide 1x 285 gtx mere oven i eller 1x 295 gtx oven i

Min ide var til at starte med at sætte vand i computeren som køling men efter at have været til lan og set hvad vand også kan gøre lige så snart der er en læk i systemet :).. og regner også med at antech twelve hundred skulle klare at nedkøle skidtet :)

Men hvad ville i vælge ?
Emze

Superbruger
Tilføjet:
15-02-2009 19:55:16
Svar/Indlæg:
666/100
Hvis din skærm kan kører i en høj opløsning, altså over full hd (1920x1080) så er det nok bedst at tage gtx 295 ellers tror jeg det andet er virkelig godt i de lave opløsninger...

Men er ikke 100% sikker på hvad jeg siger så ja 🙂 Vent til der kommer svar fra nogle som er sikre :)

Hvis det er så prøv at søge efter nogle benchmarks på google :) Så du kan få et overblik over hvad der er bedst hvor osv :)

Og hvad har du af andet hardware? Fordi når du tager sådan nogle kort skal resten af din pc jo ikk begrænse det ;) Det vil jo være nedern 🙂

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 20:04:38
Svar/Indlæg:
7111/480
jeg vile vælge 3 X 285 gtx da det hvad jeg har hørt / set er flere spil der kan lig tripel sli ind der kan lig quad sli men kan være det er lavet om ? men hvad har du af cpu for du skal over i noget OC I7 for af foder dem og som 1# siger have en god stor skærm for det er penge vær 🙂

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 20:07:52
Svar/Indlæg:
148/29
Er ved at bygge en comp op så det er derfor jeg forhører mig da der jo ingen grund er til at smide penge ud efter noget som ikke er det værd ;)

Jeg har valgt i7 920 som cpu
skærm har jeg samsung t240

min computer bliver også smækket på fjernsynet når der skal ses film.

Det er et sony w4500 40"

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 21:21:48
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Med mindre du er giga-enorm benchluder, så ville alt over GTX280/GTX285 være rent overkill. Fordelene ved multi-GPU har stadigvæk en svær berettigelse, med mindre du går efter vilde Wankermarks, eller de ekstra få fps i enkelte titler.

Der er meget lidt vundet, så snart du går over dual-GPU løsninger (nVidia SLI/GX2, eller ATi Crossfire/X2). Den tredje grafikchip har ofte meget lidt ekstra at tage sig til. Selvfølgelig vil løsningen skalere. Men den skalerer meget dårligt ved +3 GPU'er. Det er desværre sådan at den meste software er skrevet.

Så hvis det skal sættes på spidsen, ville jeg nok mene, at 2 stk. GTX285 måtte være den optimale løsning. Men, så har du også bare af at spille i minimum 1920x1200 med al øjenguf slået til 😉

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 21:37:01
Svar/Indlæg:
148/29
@NoNig

Det ville sige at det helt klart ville være bedst at købe 2x 285 gtx og så kører SLI.. da man så også kan slå det ene kort fra hvis et af de ældre spil ikke understøtter SLI.. og så den anden vej ville det også være muligt at smide det 3. kort på hvis det falder nok i pris :P

ser også lidt 295 gtx som det sorte får da det allerede er SLI og har hørt det godt kan give problemer samt at hvis man smækker sådan 2 sammen får man QUAD hvilket kan give endnu flere porblemer da alting slet ikke er sat op til at klare så mange kerner.. eller er det bare en misforståelse?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 21:50:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Jeg tror, at du med dine egen sjove formulering, har forstået hvad jeg forsøgte at sige, ja 😛

Nu føler jeg, generelt, ikke det store for multi-GPU løsninger. Hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg at ATi har en genial teknologi der bare ikke bliver udnyttet. Om jeg er klogere end ATi's enginiører, eller spilprogrammørerne er nogle idioter, skal jeg ikke kunne gøre mig klog på. Jeg vælger dog at hælde til det sidste, eftersom jeg ikke er et geni.

Problemet ved multi-GPU opstår, når man forsøger at uddele det samme parallelle arbejde, til en række processorer der selv arbejder parallelt. I mit hoved svarer det lidt til at have to racerbiler, med to chauffører. Uanset hvor gode de er til at køre, så er det ikke hensigtsmæssigt, at have to sæt pedaler og rat i en bil der kører med 300 km/t.

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2009 22:24:52
Svar/Indlæg:
148/29
dejligt med lidt sort humor :D... tror jeg har fanget den nu :).. du er mest til ATI og deres crossfire(eller hvad det nu hedder :D) end Nvidea's SLI :P

Tror jeg går efter 285 gtx modellen i stedet for 295 gtx :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2009 00:04:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Jeg tror ikke rigtigt at jeg skrev, at jeg er mest til ATi. Jeg skrev blot, at ATi har en genial teknologi der ikke bliver udnyttet. Men som teknologi? Så er der ikke den store forskel på Crossfire og SLi, da det handler om at få to GPU'er til at arbejde sammen.

- hvilket er noget ATi altid har været nogle af de bedste til. At nVidia så går med guldet hver gang, kan man jo kun lykønske dem med 🙂

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
16-02-2009 06:09:07
Svar/Indlæg:
1186/81
Alt under 100 fps, er bare ikke værd at spille 😎
🤣 🤣

Er glade for mine 3 260 GTX, dog sælger jeg 1 af dem til en ven her i starten af april, da 3way SLI og SLI ikke ligger så langt fra hinanden, undtagen i crysis.. som jeg ikke spiller mere.. 😀

Hold dig til 2 285 GTX, evt LÅN! et mere, og se hvor "meget" ekstra det giver 😉

Khisanth

Nørd
Tilføjet:
18-02-2009 12:02:45
Svar/Indlæg:
1/0
Synes stadig det er overkill - har du overvejet at starte med et GTX285 og så se hvad det giver dig? Du har jo allerede valgt en god CPU (i7) og jeg går ud fra du skal have DDR3 ram til? Hvad med OC? Skal maskinen OC'es? Nu koster GTX285 kun 2500, men det er stadig 2500 ud af vinduet, hvis maskinen trækker de fps, du gerne vil have. Husk din skærm ikke viser dig mere end 75 fps alligevel.