knas i lyden

Media Center d.  15. februar. 2009, skrevet af truckerfyren
Vist: 804 gange.

truckerfyren

Superbruger
Tilføjet:
15-02-2009 23:14:13
Svar/Indlæg:
195/31
har nu EVGA 780i bundkort i med lydkort på bundkortet men synes der er knasen så har bestilt sådan et......http://www.edbpriser.dk/Produc...

nogen der har erfaring med det???
xystos

Superbruger
Tilføjet:
16-02-2009 00:20:28
Svar/Indlæg:
293/5
ikke lige med gamer serien, har extreme music, men i bund og grund er det samme kort. jeg er fuldt ud tilfreds med mit, lyder som en drøm, hvis du har audiophile headphones er der en verden til forskel i lydkvalitet fra onboard lyd til creatives lydkort, de har dog tidligere haft en del problemer med driveren, i dag er der kun nogle få issues tilbage såsom hvis du bruger spdif output skal det tweakes lidt her og der for at virke i alle programmer. Til spil er det genialt. har du vista skal du huske at hente alchemy softwaren for at benytte dig af 5.1 og EAX, og sætte det op til dine gamle spil såsom counter strike, call of duty 2 etc

EDIT: så ikke lige at det var i media center du havde posted det... så må hellere komme lidt ind på hvad problemerne er med spdif. Hvis du har powerdvd skal du huske at sætte driveren til at bruge digital io og ikke microphone, og i vistas egen lydegenskaber(kontrolpanel->lyd) skal du lade den stå på højtalere, men til alle andre players, såsom zoomplayer, windows mediaplayer, VLC etc skal den stå på spdif for at få Dolby Digital/DTS. Det skal så siges at kortet IKKE undersøtter de nye HD lydformater(Bluray/HDVD lyd, de fleste film har dog også et normalt dolby digital/DTS spor)da der ikke er hdmi udgang i det, og der ikke er nok båndbredde i spdif efter hvad jeg har forstået.

dette er vel og mærke erfaringer med vista 64bit og ikke XP

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2009 00:34:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Onboard lyd er stadigvæk et nødvendigt onde, der ofte bedst kureres med et "alm." lydkort. Den "knasen" du henviser til, er oftest pga. softwareproblemer. Nu har du godt nok bestilt et nyt lydkort, men ellers kunne du prøve med div. opdateringer og patches. Hvis det stadigvæk bøvler, så må du skifte lydkort.

Jeg døjede også en del med det. For mit vedkommende, var det dog mest AOpen og MSI bundkort der gav problemer.

besse

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2009 09:49:09
Svar/Indlæg:
1326/83
#0 Har selv haft sådan en som du linker til, lækkert kort.
Har dog senere købt dette kort som jeg er RIGTIG glad for.
http://www.edbpriser.dk/Produc...

EDIT: 600 post!!

scheea2000

Superbruger
Tilføjet:
16-02-2009 11:24:48
Svar/Indlæg:
818/58
#0 Det er sgu da et fint kort.
Btw. kommer der en X-Fi artikel her de næste dage om...

truckerfyren

Superbruger
Tilføjet:
19-02-2009 13:22:23
Svar/Indlæg:
195/31
nu er lydkortet monteret og er godt tilfreds
men kunne godt tænke mig en guide til hvordan jeg kan sætte min stue forstærker til så lyden kan komme ud af mine surround højtalere hvad jeg skal bruge osv af kabler og hvad kan jeg bruge den spil port til udover et joystik kan jeg montere en ekstra skærm til det??

besse

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2009 14:25:38
Svar/Indlæg:
1326/83
"Spilporten" er en port til tilslutning af specielt hi-fi.
For at tilslutte surround skal du bruge 3 kabler. Jeg ved dog ikke hvordan man får lyden ud gennem en forstærker