-> #42
Dobbeltmoralsk - NoNigs definition af netop dét udtryk:
"De er allesammen nogle dovne hunde der ikke gider at lave en skid!"
- Tillader mig at tvivle. Faktisk, så har de ofte en bedre arbejdsmoral.
"Fuck jeg hader alle perkere, polakker og smovsere. De skulle bare fucke af!"
- Hvor vil du så købe din pizza, eller køre i taxa?
"Jamen, de tager arbejde fra vores ungdom."
- Jf. det med manglende arbejdsmoral? Modsat mange danske unge, som føler sig for fin til at gå med aviser, sortere flasker, gøre rent, pleje ældre...?
"De er racister allesammen. De hader danskere hele bundtet!"
- Sådan som du lægger fra land, er følelsen nok gengældt.
"De gider jo ikke at lære sproget!"
- Det er nemmere at lære, når andre gider at snakke med dig.
"De slår gamle damer ned!"
- Ja? For så desperate efter penge er de jo.
"De drikker ikke øl og spiser ikke bacon!"
- Det er måske meget godt, når nu helsebølgen raser.
"De undertrykker deres kvinder og slår andre ihjel med en anden holdning!"
- aHA! Så vidt jeg ved, så går det vist også den anden vej rundt.
"De går med tørklæde!"
- Kun nogle af kvinderne.
Sjovt som vi danskere hader tørklæder. Om så de sidder på en polak eller en perker.
Dobbeltmoral, er folk der vifter med pegefingeren, samtidig med deres snotunger chatter med pædofile på nettet.
Dobbeltmoral, er folk der kalder perkere osv. for nassere, mens de selv piver over deres bistand, folkepension what-ever.
Dobbeltmoral, er folk der mener at leve i et velfærdssamfund, med en stor tolerance, mens vi selv piver over totalt ligegyldige småting i dagspressen.
Vi er jo, efterhånden, blevet til en nation af børnehaveklassebørn der render efter gårvagten, når bare andre kritiserer vores grimme gummistøvler. Det kan da, for helvede, ikke passe, at der ikke skal mere til at vælte vores dagligdag.
Samtidig, kan man se de folkevalgte forsøge at overgå hinanden i fine gloser og love bod og bedring, mens der intet sker. Hele processen bliver sløvet ned, eftersom ingen tør tage de rigtig vigitige beslutninger og i samme ombæring satse langsigtet.
Det samme gælder os selv. Vi er simpelthen nødt til at tage os selv op ved kraven og indrømme, at vi er snublet lidt for ofte. Vi tror jo efterhånden at benet falder af, bare man får en hudafskrabning. Alt imens, er der hungersnød, krig, sygdomme og andet godt på menukortet. Men vi kan bare ikke se bort fra de små vigtige detaljer.
Et aftensmåltid kunne koste kr. 1.000,- smage som konge og himmerrig, mens vi ville brokke os over de 50 øre på transaktionen.
Sommetider må man kunne se lidt ud over næsen og sige, at så f*cking vigtigt er det sgu heller ikke. Det samme gælder mødet med nynazisterne. Tanken er smuk, og hele ideologien passer til vores små dillermænd, hvor vi kan sidde og pudse glorien og sige: "Nøj hvor var vi dygtige".
Faktum er, at det er pisseligemeget, og især medierne er gode til at blæse en storm i et glas vand. Der sker jo så fucking lidt i det her lille land, at en kat i et træ, kan få eksponering i den bedste sendetid.
Rundt omkring i Verden, er der folk der dør, bliver skudt, sulter ihjel eller det der er værre. Men nej. Vores Verden stopper fordi:
- VU mødes med en flok nynazister.
- TDC/Tele2/Telia lukker for adgang til ThePirateBay.
- Bageren i Ringsted lukker.
- En dame blev kørt over af en spritbilist.
- En cyklist blev kørt over af et tog, fordi vedkommende ignorerede bommen?!
- Føtex har ansat en pige med tørklæde.
- Pia K. slog en prut og hele salen hoppede. Var det den nye indenrigspolitik?
Hva' fanden er det der foregår?
Lever vi så kedelige og indholdsløse tilværelser, at det eneste der kan give vores grå hjernesubstans næring er en Carlsberg, skyllet ned med en omgang X-factor og Robinson.
Jeg brækker mig næste gang hele landet stopper, pga. noget så ligegyldigt. Det er jo for pokker ikke noget Verden bliver et bedre sted af. Kald det bare Jantelov, jeg er ligeglad. Men jeg tillader mig stærkt at tvivle på, at vi har så forbandet meget at skulle have sagt, i det store billede, når nu der findes større og langt mere seriøse problemstillinger at tage sig af.
Vi kunne jo starte med at være gode ved hinanden. Så kan vi jo se hvor problemerne starter og tage den derfra.