Jeg har selv været svoren AMD bruger i mange år, var ikke sikker på om det C2Duo leverede i test's også var mærkbar. Det viste sig så at Quad og OC gav mærkbar ydelses fordele, til tråds for små instabile Vista fejl forblev jeg på Intel Platformen.
Nu har jeg en i7 @ 3.93GHz og det er rigtigt >4000kr for Board og CPU er en slat, dertil kommer så DDR3 RAM, prisen for dem er meget overskueligt, 3x 1GB Corsair 1600MHz er under 700kr og scorer 2,4x mere i SiSoft end noget DDR2 jeg har brugt de sidste år. SuperPI 32M 9m 49s og 1M 10s samt omkring de 100.000Mips i SiSoft Sandra er noget af en milepæl, så OC af Systembussen giver en hel del på disse platforme, det ændrer i mine øjne en del på måden at kigge på pris vs. ydelse.
Explorerfejl i Vista er næsten forsvunden, dvs. 1 fejl ugentligt, før flere dagligt, jeg antager selv at det ligger ved RAID0 på 1TB Diske og antallet af dem, om ikke andet er der nu styr på den side af sagen og det er et super stabilt system.
At Temperaturen ikke svinger mere end max 5*C uanset spilletid, viser at CPU'en nok langt fra er belastet, det samme vil sikkert være tilfældet for den nye AMD fætter, at trække konklusionen at AMD er på siden af Intel fordi et par tilfældige spil viser udslag i den retning, er vel ikke nok til at smide "game awarden" i hænderne på AMD og slet ikke generelt, når Intel i mere end 90% af tilfældene er noget eller ganske meget foran AMD.
Der er meget andet at lave med en PC end at spille, Harddiskenes ydelse og mange andre ting udgør det daglige brug, jeg kan godt se at AMD kan anskaffes til færre penge end Intel's i7, som System, men vi kører jo ikke alle Corsa, ergo må der være noget at opleve i de større klasser, de koster selvfølgligt mere 😉