MadsH - Nej min i7 er ikke nede på 22*C den ligger mellem 40*C og 46*C idle/load på kærnerne og det var ikke dem jeg mente!
Min PC står her i lune omgivelser og ikke ude i ødemarken og jeg forsøger heller ikke at sætte "all time records" jeg vil kun nyde den performnce jeg kan få ud af min "sølle" hjemme computer, uden at høre ret meget til den!
Der er en anden side af det med varme, jeg antager at nVidia ikke har fundet ud af at lave "kølige" Board's endnu og det hjælper jo med til at holde hele Computeren kølig også CPU'en. De P35, P45 og nu X58 ASUS Board jeg har og har haft kørende, gør det meget simpelt og billigt at køle ned, samtidig med at være støjsvag.
Et Cooler Master HAF 932 Tower med droslede blæsere og en Cooler Master V8 CPU Køler gør jobbet ganske fint, 3.93GHz som er 47% OC giver absolut noget for pengene. At smide ekstra penge i væske køling er ikke noget hit, det ville ikke betale sig i længden, der er ikke noget jeg synes langsomt, i forhold til det jeg ville føle ved 4.2-4.4Ghz som ville være max at forvente, ved normal væskekøling.
Det svageste led er stadig Harddisken og ved SuperPI, RAM hastigheden, det ændrer væske ikke noget ved. Tilmed er jeg selv ansvarlig for regningerne der skal betales og det er ikke nogen fornuft i at smide dobbelt så mange penge efter EL Selskabet som man i forevejen gør, de ekstra MHz kommer jo ikke uden udgift. Der er sikkert mange der tror at det ikke er så meget, men et slagkraftigt System med mange Diske osv. Som tilmed kører 3/4 af døgnet, året rundt, sluger let 3-3500kr og det rækker, i mine øjne.