Intet skærmbilled ved start

Diverse d.  20. februar. 2009, skrevet af gyf
Vist: 233 gange.

gyf
 
Overclocker
Tilføjet:
20-02-2009 17:39:01
Svar/Indlæg:
4/2
Jeg står med et mystisk problem med min pc, som jeg har prøvet at gennemsøge nettet for at finde et svar på. Det skete fra det ene øjeblik til det andet.

Når jeg tænder min pc, tænder min skærm ikke, men slår blot over på standby.

Jeg tog da bios batteri ud, og så kom der billed på ved reboot og jeg kom ind i setup. Da jeg så genstartede pc'en ville skærmen ikke tænde igen. Prøvede bios batteri igen, og prøvede endda at reset jumpere.

Hvad jeg har prøvet:
skiftet kabler
skiftet skærm
skiftet grafikkort
tjekket alt sidder som det skal inden i pc'en.
tjekket ram
skiftet bios batteri

Håber nogen har et godt forslag til hvad problemet er.
Tunt
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2009 18:09:41
Svar/Indlæg:
21/7
har lige prøvet det samme, med en kammys com, det var så et nyt bundkort 😳 😳


gyf
 
Overclocker
Tilføjet:
20-02-2009 19:19:30
Svar/Indlæg:
4/2
jamen vis bare jeg var sikker på det var det, var det ikke et problem. Da det er en noget ældre computer, ville det ikke være den store udskrivning.


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2009 19:39:18
Svar/Indlæg:
2127/11
Udfyld profil, så folk ved hvilken hardware du har. Det hjælper gevaldigt på mulighederne for at rådgive.

Har du ændret noget som helst på din pc, fx smidt en ny driver på den? Anything, det kunne have betydning.


gyf
 
Overclocker
Tilføjet:
20-02-2009 19:49:12
Svar/Indlæg:
4/2
nej, den har kørt uden hardware ændringer i hvertfalde et år, og har ikke opdateret specielle drivere i hvertfalde 1 måned før episioden. Måske kandet skyldes jeg flyttede ca 14 dage før.
opdateret profil oplysninger


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2009 21:13:17
Svar/Indlæg:
2127/11
Det kunne godt tyde på at det er bundkortet der er dødt. Garantier er der jo aldrig, men jeg ville tro at det er der den ligger.

Jeg ville prøve at resette bios til optimal defaults, men det har du vel gjort når du har haft fjernet batteriet ikke sandt? Der ud over er rådet at tage alt fra der ikke er absolut nødvendigt for boot. Altså en stav ram, en harddisk, intet dvd/cd drev osv.

Men det lyder som om dit bundbræt er kaput.