-> #0
Jeg opdagede det også selv, for ikke så længe siden. Den information jeg fik, da jeg fik mit udstyr med hjem, holdt ikke rigtig stik med hvordan tingene reelt hang sammen.
1: Jeg havde fået en Stofa-dimmer hjem, med antenne.
Spurgte om den var trådløs, og om jeg kunne bruge den derhjemme - svar: ja.
2: Jeg havde, kort forinden, købt en Gb-switch.
Spurgte, om jeg kunne koble NAS og laptop til derhjemme - svar: ja.
3: Jeg har, en semi-stationær, laptop og en NAS.
Spurgte, om alle tre ting kunne komme på 'always on' - svar: ja.
Fakta?
1: Den trådløse funktion på min Stofa-dimmer, skulle aktiveres fra deres ende af kablet. Dvs. jeg kunne ikke bruge det trådløse derhjemme.
2: Jeg kunne fint koble min switch på, men de ville ikke anbefale mig at selv at koble en trådløs router på (forklaring følger).
3: Nej. Kun éen af tingene kunne være online.
Løsning?
For at kunne køre med mere end éen MAC-enhed på deres Stofa-dimmer (computer, router, spillekonsol), skal man købe tillægsproduktet der hedder "family". Dermed bliver også den trådløs del aktiveret, og man kan have op til 5 enheder koblet på, samtidig.
Det koster kr. 199,- i oprettelse og så yderligere et lille symbolsk beløb pr. måned.
Konklusion?
Min trådløse router er ubrugelig, og jeg skulle betale ekstra for et produkt jeg blevet lovet fungerede på forhånd.
StofaNet's tekniske support lod en del tilbage at ønske. Jeg forklarede dem, at jeg havde fået deres trådløse router hjem, og gerne ville køre med et kablet Gb-LAN. De lod ikke rigtig til at forstå noget som helst og jeg opgav til sidst og ringede til butikken.
Dér fik jeg at vide, hvordan tingene hang sammen.
Da jeg så fik koblet mig på "family", virkede min forbindelse ikke i 4 dage.
*suk*
Så jeg tror, at I skal snakke med Stofa, med det samme få kørt den 'family'-pakke ind. Alt det andet er for bøvlet, og de tjener ikke noget på det.