Vista gør alvorlige knuder

Software d.  24. februar. 2009, skrevet af Dallarbh
Vist: 255 gange.

Dallarbh

Overclocker
Tilføjet:
24-02-2009 21:52:08
Svar/Indlæg:
6/3
Hej HWTere,

Gevaldigt problem er overgået min computer, og det overgik den ved installation af en ny CPU køler, og man skulle ikke tro at det skulle påvirke hardwaren på nogen måde.. Men det gjorde det..!

Jeg fik min bror til at hjælpe mig med at sætte den på, da de der monteringsbrackets gjorde knuder for mig, og jeg har tendenser til at blive vanvittig over sådan noget, så han fik lov til det svinske arbejde.

Det viste sig så at der var en skrue på de der brackets som gik ned og stødte imod en eller anden sort køleprofil som sidder lige over CPU soklen. Min bror klippede - i mit fravær - Nogle af finnerne af til den køler så der kunne være plads til den. Det skal også siges at ved mit forsøg på at montere køleren, fik jeg bundkortet til at bukke godt og grundigt på midten fordi jeg havde overspændt den pga. den skæve monteringsbracket.

Har jeg gjort skade på bundkortet, og har det noget at sige med de symptomer den har, som du kan læse længere nede?

==================================

System:

XFX 780i motherboard
XFX GTX 260
Intel Core 2 Quad Q9550
OCZ Sli ready Ram
750 GB harddisk Samsung (forhenværende 500GB samsung)
750W Corsair strømforsyning

- Jeg fik ny cpu køler

- Jeg skilte computeren ad, og samlede den igen med alle ledninger sat rigtigt i (Dette er gennemgået 4 gange) Dog uden besvær med selve køleren og bundkortet (Læs ovenstående)

- Jeg tændte computeren, og her viste de første problemer sig (Programmer svarede ikke, lukkede ned og genstartede) + Min harddisk ikke reagerede, så derfor prøvede jeg med en anden harddisk - Det virkede.

- Derfor installerede jeg Vista om, men fik nye problemer (Det sekund jeg starter Vista op, så lukker stifinderen ned når jeg går ind og åbner filer i harddisken + kontrolpanelet (Den gør tilsvarende med min eksterne harddisk) Plus at den crashdumpede. Det eneste jeg kunne spotte udfra dette var MEMORY_CONTROLLER-et-og-andet.

- Jeg valgte derfor at geninstallere IGEN, men denne gang være MEGET grundig i installationen. Men den gør det samme, men nu vil den heller ikke opdatere fra Windows Update. Fejlkoden jeg får er der ingen der kan besvare i de søgninger jeg har foretaget + Windows Help ikke havde info om den.

Altså min Stifinder lukker ned, og den tillader mig ingen egentlig adgang rundt i mit styresystem. Internettet vil efter lidt tid online også holde op med at svare. Det er i bund og grund en død computer jeg har.

Hvad kan der mon være galt? Jeg vælger at tro på at et bundkort godt kan klare at blive belastet lidt.

Håber på nogle informative svar :)

Mvh
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2009 01:27:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Og du er 100 % sikker på, at køleren sidder korrekt nu?

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2009 02:36:16
Svar/Indlæg:
3233/128
Check dine temps

Kør memtest, de ramdom fejl tyder på ram fejl

Dallarbh

Overclocker
Tilføjet:
25-02-2009 10:41:55
Svar/Indlæg:
6/3
Køleren sidder som den skal og giver mig en temperatur på omkring 33 grader celcius IDLE :)

Hvordan kører jeg denne memtest..? Det er noget med at det skal brændes ned på en cd, ikk?

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2009 15:17:29
Svar/Indlæg:
3233/128
Jo hent:

www.memtest86.com/

og test med den