Seriøst problem med recovery af Toshiba (løst)

Software d.  28. februar. 2009, skrevet af Illgor
Vist: 320 gange.

Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2009 00:06:53
Svar/Indlæg:
512/68
Hej

Sidder med en Toshiba Sat P100 som jeg har seriøste problemer med.
Recovery cden som følger med kan simpelhen ikk virke på maskinen.
Har prøvet på en anden helt identisk maskine uden problemer.
Har prøvet at sætte hd fra den som ikke virker over i den anden og kørt recovery uden problemer. Og har så prøvet at sætte den retur uden helt. Så virker safe mode dog.
Den kører recovery helt igennem men når man så skal starte maskinen op igen for at færdiggøre den (skrive navn osv) så går den i stå under windows load billede.
Har prøvet at skifte ram også.
Her kommer så det mærkelige - har prøvet at installer en alm xp og en vista - uden nogen som helst problemer.
Nogen som har nogen som helst ide så er ALT velkommen...
:no: :no:
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2009 00:14:14
Svar/Indlæg:
5750/124
Hvis du har prøvet at installere et styresystem på selvsamme computer, hvorfor så ikke bare "nøjes"...


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2009 00:34:50
Svar/Indlæg:
512/68
#1 - problemet ligger mest i at recovery cd'en jo helst skulle virke da det jo er meget nemmere. End måske mere vigtig anden ting er at jeg ikke har Windows MCE dk som er det der er licens til :'-(


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2009 01:08:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Går den helt og aldeles i stå, eller stå den blot og venter længe, før der sker noget?

Hvor gammel er computeren?


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2009 01:12:59
Svar/Indlæg:
512/68
Hvis jeg bare kører recovery og så starter den igen, så stopper den helt og aldeles i windows load skærmen.
Hvis jeg først færdiggør recovery på den anden computere og smider hd tilbage så kører den der streg bare meget langsomt i windows load skærmbilledet og bliver ved og ved og ved...
Kan sætte den tilbage i den anden bærbare uden problemer overhovedet.

Computeren er desværre 2år og 1½ måned...

Har haft kontakt med toshibas teknikere 3 gange. De sagde bare at det var korretk at have først prøvet med nye cd'er, dernæst skiftet hd og så skiftet ram. De vidste ikke hva det ellers kunne være.

😲


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2009 01:15:11
Svar/Indlæg:
512/68
nå, men bliver nødt til at smutte i seng nu.
blir da helt sindsygt glad hvis der lige er en som kommer med svaret i løbet af natten...

sov godt alle mand...


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2009 10:37:08
Svar/Indlæg:
512/68
nå, jeg fik det sørme løst! Tilfældigvis prøvede jeg at deaktivere det ene PCMCIA kort og vupti, så kørte det bare derudaf. Hvis jeg aktivere det igen så sløver computeren helt sindsygt ned, så må jo være det kort eller driveren dertil der er noget galt med. Desværre findes der ikke andre drivere på toshibas hjemmeside.
Men må så bare være sådan lige pt.

tak for input... 😉


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2009 13:34:29
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Nice nok. Så den gik ikke i stå, men blev blot sløvet ufatteligt meget? 🙂