#27 ud over at licensen er forkert af de grunder allerede er nævnt, så hænger mål og middel heller ikke sammen. Det her er nogenlunde det samme som i de amerikanske stater hvor du får livsvarigt fængsel for at begå tre forbrydelser.
Politiet skal selvfølgeliigt have flere beføjelser til at overskride privaten end en licensmand, fordi politiet redder liv og opklarer grove forbrydelser. At være studerende og sortseer kan dårligt kaldes en grov forbrydelse, derfor er det voldsomt ude af proportioner at lade det være begrundelsen for at overskride privaten.
Problemet er at terror loven er blevet gjort til en overvågningsglidebane som nu er nået til tv-licensen, jeg vil fanneme ikke overvåges fordi jeg har en internet forbindelse, ligeledes vil jeg heller ikke betale licens fordi jeg har internet eller et tv hvor de 29 kanaler er reklame finansieret, mens de to som jeg ikke kan vælge fra, uanset pakke. er afgiftsbetalt. Dagens politik hænger gennerelt bare ikke sammen med virkeligheden, herunder de frihedsidealer som vi var så glade for en gang.