Sammenblanding af telefonbog og msn kontakter

Litteratur d.  28. februar. 2009, skrevet af E2X
Vist: 281 gange.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2009 15:00:57
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg har købt en HTC touch hd som jeg er er ret glad for.

Problemet er at der jeg opsatte msn på den sagde jeg ja til at synkronisere mine msn kontakter med telefonbogen... Jeg troede at det fungerede ligesom med min N95 så at kontakterne var to grupper.

Men nu har jeg en stor blanding af kontakter og msn kontakter i min telefonbog hvor nogen af dem oven i købet er flettet sammen. Jeg har så prøvet at slette mine msn kontakter fra min telefonbog men så sletter jeg dem også inde i msn...

Jeg har så prøvet at deaktivere dette under indstillinger i msn men der er den kolonne/fluehak hvor man indstiller dette grå lige meget om jeg er online eller offline. Jeg har ingen ide om hvordan man deaktivere det.

Er der nogen der har en ide til hvordan man løser det her problem eller som selv har prøvet det?

På fårhånd tak!

Mvh Elias
E2X

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2009 15:27:12
Svar/Indlæg:
4018/217
Tror jeg har løst problemet... Jeg er igang med at formatere telefonen og så lade være med at sætte hak i det felt...

Og så skal jeg bare hente mine kontakter ned igen fra zyb 🙂

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2009 15:47:30
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er fordi den benytter Exchanges model for kontakt personer... Altså en kontaktperson kan indeholde adskillige forskellige tlf. numre, adresser, email adresser, msn adresser osv. osv. osv.

Men hvis du hidtil har haft dine msn adresser adskilt fra Windows Contact eller Outlook adresserne, så kan jeg godt se forvirringen, og problemet med at nogle kommer til at opstå dobbelt osv.
Men vil næsten anbefale dig at rydde op i dem, én gang for alle, for trenden går ihvertfald ikke i retning af at adskille den slags data 😉 Så når du køber en ny enhed næste gang, så fungere synkroniseringen helt sikkert på samme måde!

Med hensyn til sletningen, så skal du jo lige holde styr på dine opsætninger, og hvilke enheder der evt. er sat op til at være "master", eller hvordan en vurdering bliver foretaget under synkroniseringen. Så hvis den antager at seneste ændring er gældene, så vil den selvfølgelig slette dine msn kontakter, hvis du har valgt at slette dem i telefonen...
Det er jo en synkronisering og ikke bare en overførsel!

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2009 15:48:49
Svar/Indlæg:
4120/115
ups...