-> #13
Der skulle gerne være noget læsning om en måneds tid 🙂
-> #14
Tusind tak 🙂
-> #15
Procentangivelsen er, synes jeg selv, ret simpelt udformet. Den viser avancen i procent, for hver gang du fordobler båndbredden.
Jeg kender kun til et enkelt spil, hvor der bliver flyttet enormt meget data mellem harddisk og grafikkort, og det er pt. kun 'Crysis'. Men i så fald, vil selv PCI-e 1.0 1x være tilstrækkelig med sine 250 MB/s - I hvert fald så vidt jeg kan forstå på tingene.
Det kunne være en interessant ting at kigge nærmere på.
Scheea2000 og jeg, sad og snakkede om det på CeBIT-turen, og jeg har en idé om, at han kan bidrage med en masse teknisk viden. Han er jo trods alt ingeniør inden for området. Og tusind tak 🙂
-> #16
Tusind tak 🙂
-> #17
Tusind tak.
Det vil de ikke (eller: det forventer jeg ikke, at de vil). I hvert fald ikke markant meget. Er det noget du gerne vil se nogle tal på? I så fald, hvorfor? Hvordan indstiller du disse spil, og hvorfor netop inddrage disse? 🙂
Min umiddelbare tanke ville være, at vi snakker så marginale forskelle, at det kan være ligemeget. Så burde jeg, i så fald, overveje at køre samtlige tests på de mest udbredte engines... det orker jeg simpelthen ikke 😳
-> #18
Både og. Jeg har et HD3870 til at ligge, som jeg i regelen kunne køre de samme tests på. Omvendt, så kunne jeg ligeledes inddrage et GTX280 - men så snakker vi i hvert fald yderligere 360 benchmarks (180 x 2) - så der er til et par dage. Det kunne nok godt være interessant, men jeg forventer ikke at enkelte grafikkort (inden for samme teknologi) benefitter mere end andre.
Jeg kan prøve at kigge lidt nærmere på det, før jeg afgiver en endelig dom over problemstillingen.
Og jeg er enig. Jeg tror ikke at CryEngine2 vil vise den store forskel. Der er nok mere forskel mellem ATi og nVidia, end der er imellem netop de to engines.
-> #19
Tusind tak 🙂
-> #20
Selvfølgelig vil vRAM betyde en del i store opløsninger med al øjenguf slået til. Større teksturer kræver mere hukommelse.
Til sekundære kort, ville jeg hellere købe en PCI-e 1x -> 16x riser card, frem for at bryde garantien ved den slags. Evt. blot købe et dual 16x bundkort, og køre med to grafikkort 🙂