-> #4
Jeg er heller ikke just en ekspert på området, men jeg tror, at problemet ligger i den måde softwaren arbejder på.
Det er noget med at "synkronisere" de forsk. frames.
Hvis nu GPU1 tager sig af de ulige frames (1, 3, 5, 7 osv.) og GPU2 tager sig af det lige frames (2, 4, 6, 8 osv.) - så skal de forsk. frames synkroniseres i forhold til hinanden, således man ikke får et flimrende billede.
Jeg ved ikke om det er hardwaren eller softwaren der er problemet i dén sammenhæng, men begrænsningen ligger et sted, fundementalt, i opbygningen af teknologien og spilprogrammørerne ved ikke hvad de skal gøre ved det.
Faktisk, så burde ATi være lysår forud for nVidia, eftersom de har arbejdet med parallelle processorer før de første Geforce grafikkort ramte markedet.
At de så ikke formår at omsætte det til praksis er kun begrædeligt. Det er i hvert fald en spændende teknologi, der kunne fungere globalt, frem for med så stor varians og virkningsgrad, som vi har nu.