Du har helt ret.
Kortet er meget anvendeligt i et mediecenter også, men jeg valgte at vinkle artiklen lidt i retning mod spil, da det nu engang er i den retning Creative markedsfører lydkortet.
Det er ved at være en del år siden nogle sidst har testet X-RAM og jeg kan også kun finde meget få, som tester performance, bl.a. som CPU util.
En del mennesker spørger også til, om hvad forskellen mellem de gamle X-Fi kort og de nye er, om de får noget ud af at opgradere til PCIe lydkort eller endda om de skal købe et X-Fi med X-RAM i stedet for deres X-Fi, som ikke har.
Det besvarer artiklen forhåbentligt.
Mht. DTS-connect eller DDL, så ville det selvfølgelig være relevant, men jeg er desværre begrænset hardwaremæssigt og hvad vil du vide, udover at det virkede, når jeg satte et flueben i en checkbox?
Når det er sagt, så er lydkortet selvfølgelig overordentligt brugbart i et mediecenter, men X-Fi kortenes mediecenter-egenskaber er rigeligt dokumenteret og kortene og softwaren er jo næsten identiske. Derfor så jeg ikke noget interessant at skrive her.
Men jeg har noteret mig jeres synspunkter, så tests vil nok indeholde denne del fremover, såfremt der er noget interessant at teste/skrive. 🙂
~ Scheea