Crossfire

Grafikkort d.  02. marts. 2009, skrevet af Minava
Vist: 342 gange.

Minava
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2009 08:28:18
Svar/Indlæg:
143/25
Da jeg er blevet blændet af den performance 2x4850 kan jeg næsten ikke vente med at prøve crossfire så derfor vil jeg lige have nogle ting på plads først

- hvor meget tab i performance er der hvis man bruger samme kort fra forskellig producenter?
- hvad er bedst 2x4850 eller 4580+4870=
- er der nogen problemer med at få det til at virke?
- Har ATi's driver stadig performance problemer eller er de løst?
- er Crossfire det værd?

Jeg håber i kan svare på nogle af spørgsmålene :)
bliver lidt dejligt at komme væk fra nvidia for engang skyld...
Desyncer
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2009 08:44:12
Svar/Indlæg:
825/76
Jeg tror i hvert fald jeg kan svare på det sidste spørgsmål. Med mindre du VIRKELIG har money to burn, så er crossfire ikke det værd- Ydelsen overskrider aldriv 50% aldrig, og nogle gange kan det enddag gå den modsatte vej. Det kræver en monster cpu og bundkort der har fuld båndbredde på begge PIC-e porte selv når man har flere grafikkort i, hvis man vil være sikker på ordentlig framerate.

Tag hellere at sigt efter 'et highend kort. Jeg vil indrømme at jeg ikke har personlig erfaring, men jeg har selv været interesseret (så sent som i går aftes) Men hver gang kan jeg konkludere ud fra de testes jeg finder, at det kun er for dem der virkelig VIL have den bedste ydelse, koste hvad det vil.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2009 08:54:45
Svar/Indlæg:
8762/174
1.
Der er ikke ret meget tab i form af ydelses mellem producenterne for det langsomste kort sætter hastigheder på begge kort

2. Jeg vil mene det er 2x HD4850 har ikke hørt om nogen der mixet HD4870 og HD4850

3.
Det kan drille en smule når man sætter det op men jeg har ikke haft nogen problemer med mit crossfire setup jeg satte det bare til også kørte det 🙂

4. ATI er hurtigt ude med nye drivere som hele tiden booster performence på nogle enkelte programmer så nej de er hvis ikke gået baglæns 😛

5.
Hvis du tager et Crossfire med 2x HD4850 så for du meget bang for the buck du kan jo samle sådan et setup for små 1800 kr og ydelsen kan man ikke klage over.
Jeg har i hvert fald ikke på oget tidspunkt manglet ydelse i min maskine

Du skal dog være sikker på at have en cpu der kan føde begge grafikkort. Jeg kunne tydeligt se og mærke at ydelsen blev meget bedre efter min quad core cpu blev clocket lidt.

Håber det besvarede nogle af dine sprøgsmål


Encrazed
 
Overclocker
Tilføjet:
02-03-2009 08:59:26
Svar/Indlæg:
809/50
#0
Jeg ville hellere kigge på #2's svar, end på #1's svar, som jeg ikke tror, har sat sig alt for meget ind i det.

Dog vil jeg lige sige, at hvis du skal have et CF setup, så skal du have et nyt bundkort, da dine PCI-E 1.1 lanes kun kan spytte x16 & x4 hastighed efter kortene (såvidt jeg lige husker fra mit eget P5K AiLifestyle Series)