Hvad er jeres mening...

Hyggehjørnet d.  03. marts. 2009, skrevet af kimovitzh
Vist: 456 gange.

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2009 16:34:11
Svar/Indlæg:
513/54
Ja hvad er jeres mening åben diskussion...

http://www.comon.dk/news/state...
morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2009 16:34:43
Svar/Indlæg:
924/212
404 not found 😎

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2009 16:37:22
Svar/Indlæg:
3332/33
#1 Fjern punktummet til sidst.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2009 16:37:47
Svar/Indlæg:
4156/111
http://www.comon.dk/news/state...

At tænke selv 😀

Og jeg siger lol

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2009 16:42:27
Svar/Indlæg:
513/54
hmm virker ellers for mig :P

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2009 17:22:41
Svar/Indlæg:
1915/57
Er det ikke bare standard for denne regering
"Der er ikke noget at komme efter"
🙂

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2009 17:23:39
Svar/Indlæg:
513/54
bare ikke i orden :no:

Ottzen

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2009 17:25:57
Svar/Indlæg:
81/4

Hehe, takker for et godt grin 🙂

Angående topic, så synes jeg man ser flere og flere sager, hvor de vedrørende folk slet ikke sætter sig ind i den gældende sag og teknologi det handler om.

I tilfælde hvor det handler om at tage beslutninger der påvirker andre end dem selv, så er det virkelig trist at se.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2009 17:26:22
Svar/Indlæg:
5891/423
:no: God Damn... :no: Når man har nogle padehatte i regeringen som ikke fatter noget mht. IT, så det jo også klart... 🤡

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2009 17:38:45
Svar/Indlæg:
2676/147
Fuck det er tamt :no:

Vi ender jo med at sidde og bytte sten igen, hvis de har lov til det dér! SKAL det bare gå baglæs for dansk IT?

-Tahiti

GoA_GaRtNeR

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2009 17:40:58
Svar/Indlæg:
131/1
Hvorfor ikke bare trække fiber kablet til omverdenen ud i glostrup, så behøves ingen af de der anti-pirat politi forretninger eksistere...

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2009 18:03:27
Svar/Indlæg:
513/54
ja hvorfor skal udviklingen gå baglæns 😕

Kirsby

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2009 19:44:57
Svar/Indlæg:
1214/62
Noget jeg ikke fatter er at der er al den brok "Neeej nu må jeg ikke stjæle mere 😩 😩 😩 😩 😩 JEG VIL HAVE LOST PÅ HD kvali!!! Men jeg gider altså ikke købe det! FUCK HVOR ER DET DÅRLIGT!!! MOOOOARR!"

Det er så til grin at der ikke bliver gjort noget mere mod pirateri, fatter det simpelthen ikke! Har da vel noget som ikke er helt ulovligt. Men (nu er der sikkert noget som siger jeg lyver, men det gør jeg ikke) JEG har aldrig nogen sinde downloadet et spil/film/musik ulovligt fra nettet!!!

Prøv at tænk på hvor mange penge der kunne være i omløb hvis alle folk betalte for deres lort! Det er MANGE penge!

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2009 19:54:23
Svar/Indlæg:
5891/423
#12 når du er så klog ikke einstein, så er det sådan at de fleste pirater faktisk er en del klogere end dem som anklager dem, og pirateri / Warez vil aldring og jeg siger aldrig forsvinde...

liberalismen gør jo ud på FRIHED og det er jo netop det du ikke gør ved at blokere flere og flere hjemmesider

Hvad med ytringsfrihed? Youtube f.eks.? :no:

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2009 19:57:54
Svar/Indlæg:
4156/111

Nu handler det jo så godt nok ikke direkte om at downloade spil/film/musik, men om at sider der bryder copyright loven kan blive spærret uden varsel.

Og før vi begynder på alt det der pis med hvor mange penge det er de mister, så vil jeg se nogen kolde facts på bordet før jeg gider lytte til noget som helst af alt det bullcrap der bliver fyret af. Det ENESTE jeg har hørt er at medie branchen mister mange penge pga. pirat kopieringer. Det kan jeg mildest talt ikke bruge til en skid!

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2009 20:10:03
Svar/Indlæg:
1317/46
#13 jeg er delvist uenig, vi kan blive enig så langt som at det teknisk ikke vil være muligt at bremse piratkopiering og det vil nok aldrig helt forsvinde og i det øjeblik det siver ind i hovedet på paphovederne fra IFPI og den nuværende regering(hvilket også består af paphoveder), så vil de begynde at lave nye systemer som gør det billigere og mere bekvemt at købe musik og film.

Som du også skriver så handler liberalismen om frihed og Fogh og co har de seneste år udvist interesse for det stik modsatte. De underminerer friheden og retssikkerheden, diskerminerer og er en skendsel. Når nogen i deres fador vor kommer til det med fri os fra det onde så husk at der hentydes til regeringen ikke djævlen, for djævlen har forlængst opgivet at følge med. !

Kirsby

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2009 21:48:57
Svar/Indlæg:
1214/62
Jeg spørger bare, sådan rent hypotetisk. Hvis det var jeg som lavede CD'er/DVD'er osv. Og have COPYRIGHT på dem. Så ville I sikkert også være fornøjede med at de bare blev givet væk gratis.

Og det med frihed at lægge noget musik ud på youtube etc. FFS det er sgu da noget fuckings lort at fyre af! Så lad os da forhelvede få det kommunistiske styre overalt i verden. Vi har jo set hvor godt det har gået i andre steder på jorden. Sovjet kørte jo fantastisk, simpelthen! Nord-Korea går det jo endnu bedre, for satan jeg tror jeg flytter der over! Og Cuba, jamen det går da ikke så godt dér jo. Det er jo mildest talt ikke kommunistisk mere.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2009 21:53:18
Svar/Indlæg:
7765/230
#12.
Musik ,spil og andet som jeg ejer, fordi jeg har købt og betalt for det....ja det deler jeg fanme med hvem som det nu måtte passe mig at dele det med.....Det er mit og kan derfor gøre med det som det passer mig...lovligt eller ej . I dont care 😛

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2009 21:58:10
Svar/Indlæg:
513/54
#17 FTW!!!!

LOL

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2009 07:46:28
Svar/Indlæg:
1317/46
#16 der er ingen tvivl om at musikindustrien har rettigheder i forhold til deres egne produkter, men det skal vel ikke give dem ret til uden videre at pege på de hjemmesider som de mener krænker deres ophavsret, for efterfølgende at få dem lukket uden nogen dom.

Reelt handler hele denne sag ikke om hvem der har ret til hvilke produkter, men derimod om hvem der har ret til at lukke hjemmesider, for ville det ikke være skønt hvis HOL kunne gå til fogden og sige at HWT har kopieret deres koncept og at siden dermed skal spærres.

#17 det var meget arrogant skrevet, hvis du kan lide den musik du hørrer er du vel også interesseret i at der kommer mere og det gør der ikke hvis en person køber en CD og så efterfølgende deler den med verden.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2009 12:11:39
Svar/Indlæg:
7765/230
Ja de "stakkels" rockmusikere skal skam nok overleve, de har jo muligheden for at tage på turne og give folk den oplever det er at hører dem live..... der hvor deres musik er bedst og det er jo en oplevelse der ik kan downloades...så derfor jeg sover ganske roligt om natten :yes:

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2009 17:34:00
Svar/Indlæg:
1317/46
#20 hvis du hentyder til grupper som metallica eller Iron Maiden, så skal de nok overleve, men det giver dig ikke ret til at dele deres musik gratis ud bare fordi du har købt et ekesmplar af et af deres album, de har vel stadigt krav på at få betaling for deres arbejde præcis som du har.

Desuden findes der både nye grupper og nichemusik hvor gruppemedlemmerne ikke tjener en million kroner hver gang de trækker vejret. Jeg har ikke dårlig samvittighed over at downloade musik, men jeg har dårlig samvittighed hvis jeg ikke betaler for det jeg hører uanset hvor rig gruppen er, dermed gør det modsatte sig også gældende nemligt at jeg sletter den musik jeg ikke hører.

Et eksempel er metallicas deathmagnet som jeg var glad for at have hørt den uden at have købt, for magen til kedelig cd skal man lede længe efter i den genre.

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
04-03-2009 17:51:48
Svar/Indlæg:
1630/101
Det jeg kan lide at høre eller bruge (har brug for) køber jeg, kan jeg teste det (programmer) gør jeg det men har det som med biler og motorcykler, er jeg interesseret og reklamerne lover en masse... så er det en prøvetur og så køb eller ej! Musik & film køber jeg i Kvickly til 50 eller 100 kr. pr. stk, fint nok!
Jeg må så korsfæstes her af nogen - JOW, har haft ulovligt på min PC ind imellem og bruger så alligevel penge på at eje i sidste ende for at støtte dem som laver programmerne. Kender bl.a. Christian fra schweiz med Totalcmd (han boede i Basel dengang) - han har scoret kassen på Totalcommander som endda er et sharewareprogram - der ér mennesker som køber programmerne hvis de kan lide dem, Christian holdt en lav pris på programmet for hans politik er at en lav pris i den sidste ende gav mere bonus - og han fik ret, jeg købte det ikke fordi jeg kender ham men fordi jeg ikke vil undvære div. updates og udvikling af det - og det gælder alle mine programmer - vil bare ikke kaste med sten efter nogen for jeg bor selv i et glashus 😳 🙂 .