Superbruger
Tilføjet:
03-03-2009 18:48:07
Svar/Indlæg:
3/1
Hejsa...
jeg har lige bygget min nye pc, Gigabyte GA-EX58-Extreme, 920 Cpu og 6gb Kingston Value Ram (KVR1333D3N9K3/6G).
Mit problem er nu at jeg ikke kan få systemet stabilt med mere end 1 klods installeret.
Med 1 klods installeret:
Memtest 2.11 kan ikke starte (cd testest i anden computer uden fejl)
Memtest86 3.5 tester fejlfrit henover en nats penge, dvs. 23-25 passes.
Microsoft memory diagnostic (ja ja.. man bliver jo desperat) tester også fejlfrit.
Windows kører også fejlfrit, inge bluescreens eller andre mærkværdigheder.
Her testet både 800,1066,1333 og endda 1666.. ingen problemer.
Med 2 eller flere klodser installeret.
Memtest 2.11 kan stadig ikke starte.
Memtest86 3.5 rebooter under første test, den når lige omkring 7-10% derefter rebooter den.
Microsoft Memory diag brokker sig over mere en 4gb installeret men tilbyder at jeg kan fortsætte.
Windows starter, men bluescreener 99% sikkert efter et stykke tid.
Forskellige slots er også prøvet (mulighederne er dog begrænset til 3 forskellige slots), igen.. mere end 1 klods = bsod, reboot og lign
Jeg har som sagt forsøgt at clocke memory ned for at se om det skulle gøre en forskel, dog stadig samme resultat.
Brugt forskellige bios, F4 er vist nok den officielt nyeste, beta bios, failsafe mode, optimized mode, og mine egne indstillinger uden held.
Jeg gider ikke overclocke, så derfor er det meste er kørt med auto indstillinger, dog er alle muligheder for oc slået fra så det burde ikke indvirke på resultatet.
Anyways, nu da memory controlleren sidder i cpu, er jeg godt nok noget i tvivl om det evt. er cpu som den gal med eller bundkort eller om ram er af så ringe kvalitet de bare ikke kan arbejde sammen selvom de er købt som 3 x 2 gb kit.
Med venlig hilsen
Carsten