Problemer med IDE Controller

Diverse d.  03. marts. 2009, skrevet af Palcom
Vist: 291 gange.

Palcom

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2009 20:29:22
Svar/Indlæg:
45/4
Hej :)

Jeg købte en Dezen IDE Controller ved SHG d. 2 Marts 2009. http://shg.dk/p/1330003
Jeg kan desværre ikke få denne controller til at virke, jeg har forsøgt mig med lidt hvert, men hvis jeg tilslutter en harddisk vil computeren beklageligvis ikke boote.
Hvis jeg booter uden harddiske, men med IDE controlleren tilsluttet er der intet problem

Jeg har gjort følgende for at afhjælpe problemet:
Installeret drivere med controlleren isat i mobo, denne ser ud til at være fuldt funktionel i enhedshåndtering.
Jeg har forsøgt med 5 forskellige IDE diske, det er ikke muligt at boote med nogle af dem tilsluttet.

Fejlen sker efter den har fundet harddiskene på IDE Controlleren, herefter går den i stå ved følgende;
Verifying dmi data pool.

Min PC består af følgende:
Intel E8400
Gigabyte EP45 UD3P
Gigabyte, ATI 4850
2x2gb OCZ PC8500
2x250gb Seagate IDE harddiske.

Windows XP Pro, SP3 med alle updates.

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Venlig Hilsen
Anders Hørning Pedersen
LeetDonkey

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2009 07:19:20
Svar/Indlæg:
699/41
Prøv evt. at slå cachen fra på CPU'en og boot?
Hvis ikke det virker så load setup default i bios og reset tildelingen af adresser(Jeg har glemt hvad menupunktet helt præcist hedder, men det er der hvor du kan vælge om tildelingen skal ske manuelt eller automatisk til indstikskort)

Palcom

Overclocker
Tilføjet:
04-03-2009 20:05:42
Svar/Indlæg:
45/4
#1 - Jeg vil lige forsøge at slå cachen fra, har du en forklaring på hvorfor dette skulle hjælpe?
Jeg har kørt både optimisted og failsafe default, begge uden at afhjælpe problemet.

Jeg tror umildbart ikke det er IRQ'en den er galt med, da den fint finder indstikskortet, denne står desuden til auto....
Skriv endelig hvis jeg tager fejl her ;)

Og 1000tak for det fine svar.
Jeg melder tilbage imorgen når jeg har fået testet det med cachen.

LeetDonkey

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2009 07:31:04
Svar/Indlæg:
699/41
Jeg kan bare huske at 'i gamle dage' når den lavede det nummer skulle jeg slå cachen fra, lade den opdatere DMI, genstarte computeren når windows var startet og slå den til igen :)