Computer slukker på random tidspunkter?

Diverse d.  04. marts. 2009, skrevet af Dunken
Vist: 273 gange.

Dunken
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2009 15:01:15
Svar/Indlæg:
7/5
Hejsa.

Nu har jeg døjet med min computer de sidste 2 uger og besluttede mig derfor for at formatere den igår uden succes.

Mit problem er at min computer går ud af sig selv på helt forskellige tidspunkter. Det kan være 5 sekunder efter jeg har tændt den eller 1 time.
Det siger bare klik og så forsvinder alt strøm men det lyser stadig i powerknappen på fronten. Kan det være strømforsyningen der ikke er iorden eller bundkortet??

På forhånd mange tak.


Simon Munk
Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2009 16:44:57
Svar/Indlæg:
1142/59
Det lyder godt nok underligt. Jeg har oplevet næsten det samme, men min computer genstartede bare ret tilfædigt. Det var et hard reset, ikke bare Windows shutdown. Da jeg så skiftede min stikdåse ud med en Trust Surge Guard, så løste problemerne sig. Jeg ved ikke om det også kan løse dit problem.


-GeeK-
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2009 17:22:07
Svar/Indlæg:
229/9
Har engang haft samme problem. Jeg havde været for nærrig og købt en billig strømforsyning. Fik en Corsair og problemet var løst


doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2009 18:08:59
Svar/Indlæg:
998/134
svært spørgmål det kan være 5punkter du skal kikke på
punkt1 reset cmos husk tage strømmen fra pc kunne være noget på bundkortet der ikke var indstillet rigtig i bios
punkt 2 tag alle ledinger ud og sæt dem igen du skal tage grafikkort og alle andre kort ud og sæt dem igen hvis det virker er alt ok
punkt3 hvis det ikke virker er det er strømforsyning du skal kikke på lukker ved høj temp eller noget der kortslutter på bundkortet
punkt 4 forsætter med bundkortet kunne være dårlig strømregulator på bundkortet
punkt5 kunne være du skal kikke på cpu om den får ordenlig køling kan lukke ned pcen check med monitor program til bundkort



Dunken
 
Overclocker
Tilføjet:
05-03-2009 08:50:45
Svar/Indlæg:
7/5
Endelig fik jeg chancen for at skrive igen..... Jeg kunne slet ikke nå at komme ind i min browser før den lukkede ned. Jeg tester lige de forskellige ting idag og så skriver jeg lige om det er lykkedes.

tak for svarende.


Simon Munk


Dunken
 
Overclocker
Tilføjet:
05-03-2009 14:37:52
Svar/Indlæg:
7/5
hej igen.... Gik de forskellige ting igennem og kom frem til at det næsten kun kunne være min strømforsyning. Har skiftet den nu og alt ser ud som om det virker optimalt.
Tak for hjælpen.

Mvh Simon