Forceware driver ødelagt gfxkort ?

Grafikkort d.  04. marts. 2009, skrevet af Mentall
Vist: 321 gange.

Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2009 21:31:55
Svar/Indlæg:
85/14

Jeg har en lidt underlig situtation. Jeg har et ASUS 8800GTX kort der er ca 1½ år gammel. Det har altid kørt stock og upåklageligt, var faktisk imponeret over det sagtens stadig kan følge med.
Men i sidste uge ville jeg prøve det nye NFS spil, og blev rådet til at opdatere gfx driver (jeg gør det normalt ikke så ofte, for hvis det virker er der ingen grund)
Jeg får installeret 182.06 fra nvidia.com efter alle kunstens regler (uninstall, sweep, reinstall etc) og det kører fint. Men efter halvanden time i NFS crasher computeren med artifacts og blå skærm kort efter.
Hertil skal siges den har kørt med sammenlagt 4 systemcrashes siden jeg samlede den for 1½ år siden, så jeg undrede mig en del over det.
Det viste sig at være den kære mdkm.dll (den hedder noget i den stil) fil der lavede ballade.
Om igen med uninstall sweep og reinstall. Det tog et par forsøg (computer crashede et par gange) men så kørte den i en uges tid. Mandag aften gik den hårdt ned i windows netop som jeg skulle til at lukke ned, jeg slukkede for at fikse det tirsdag.
Tirsdag booter gfx slet ikke, computeren kører den normale boot rutine og komme ind i windows, men skærmen får slet ikke noget signal.
Nu sidder jeg med et lånt gfx af en kammerat, der faktisk har været igennem samme tur, det kan ikke længere køre 3D uden at crashe med artifacts.

Så enden på denne lange smøre.
Har nVidia præsteret at skrive så dårlig en driver at den har ødelagt firmware på selve kortet ? Det reagerer slet ikke på noget, har flyttet det mellem pci-e porte etc men det er gået ned.

Jeg lugter RMA men ved ikke hvor stærk min sag er.
Køber et ATI 4870 så snart prisen falder (burde vel være i morgen) på trods af jeg siden 1995 har været nVidia mand 😩
Daniel431
 
Superbruger
Tilføjet:
05-03-2009 08:49:16
Svar/Indlæg:
113/16
De gfx-kort der er problemer med.
Har du prøvet at teste dem i en anden maskine, for at se om det er driveren på din maskine der gør det?


Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
06-03-2009 20:09:26
Svar/Indlæg:
85/14
Ja, kortet er gået ned. Lånte min vens 8800GT der lavede samme nummer, det opfører sig som om det er brændt af.
Jeg har snakket med SHG nu, det bliver en RMA, de mener godt det kan byttes/laves på garantien


Daniel431
 
Superbruger
Tilføjet:
07-03-2009 14:04:18
Svar/Indlæg:
113/16
Er altid surt når sådan noget sker 😕
Men er da godt der er blevet fundet en løsning på det


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
07-03-2009 15:14:07
Svar/Indlæg:
4295/306
Lyder stadig sindsygt at en driver kan være årsag til at brænde et gfx af...


Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
12-03-2009 21:27:52
Svar/Indlæg:
85/14
Update.
Jeg fik min vens 8800gt op at køre igen ved at installere den helt nye 182.08 driver. No kidding, det fejler intet nu og det lavede artifacts i 3D apps før.

Mit eget var færdigt, det er sendt ind til SHG nu, afventer bare svar.
Men min computer endte med at gå helt ned på alle de crashes og resets, sidder og bøvler med at installere lyddriver igen 😩