CS: Source Server

Spil d.  04. marts. 2009, skrevet af relakks
Vist: 356 gange.

relakks
 
Nørd
Tilføjet:
04-03-2009 22:05:52
Svar/Indlæg:
1/1
Har lige et hurtigt spørgsmål. ;)

Er der en der han en tabel over hvad upload hastighed jeg skal have for X antal spillere på min server.

Jeg får 50/50 linje her om ikke så længe, og den skal da udnyttes fuldt ud. ;)
MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2009 22:31:43
Svar/Indlæg:
5421/53
Ihh, ikke mobbe! Sidder selv bare og venter på min fiber linje, dumme Dong!


Men det går meget an på hvilken tickrate du kommer til at køre med.


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2009 07:16:58
Svar/Indlæg:
2263/135
med 50 / 50, så tror jeg du kan have rigtig mange på din server. Ik for at være sikker, men mener man ligger på omkring de 10 kb/s måske lidt mere pr spiller.


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2009 07:22:37
Svar/Indlæg:
699/41
Jeg vil mene at en god tommefingerregel ville være 512kbit for hver spiller :)

Jeg havde en rackserver der kørte slackware hosted på et tidspunkt, det kørte ganske godt...

Det tager et stykke tid før man får fintunet serveren, men når den først er blevet det kører det rigtigt godt


relakks
 
Nørd
Tilføjet:
05-03-2009 15:19:53
Svar/Indlæg:
1/1
Tak for svarene!

Og nu er det bare min fiberlinje jeg venter på, for min server står allerede klar med FTP, CS: S, 1.6 osv. :b


mean
 
Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:42:27
Svar/Indlæg:
123/25
#3 - Er du fuldstændig komplet sindssyg? 512kbit er fanme alt for meget. Jeg ville hellere sige 128kbit pr. spiller, med 100Tickrate, rate 30000 og 1000FPS. Du kan køre 250 spillere af den salgs settings på en 50/50 linje


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 10:09:24
Svar/Indlæg:
2263/135
Jeg helder også mere til #5.

Sæt nu for man er 10 spillere som man hurtigt er, så skal man have en 5 M/bit i upload, det er jo ikke realistisk.

#0 Hvem får du Fiber igennem?


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 12:42:07
Svar/Indlæg:
699/41
#5 Allerede med rate 30000 og 128 kbit i upstream pr. spiller går det jo galt?
128 kbit dikterer jo rate 16000, og her er ikke taget højde for TCP overhead osv.
Skal du så køre lidt voice ved siden af i form af ventrilo eller ts2 så går det da helt galt.
Det kan du så krydre med lidt custom maps hosted på samme server så vil folk sætte stor pris på at du har allokeret en tilstrækkelig mængde båndbredde pr. spiller...
Der er ikke noget mere dødssygt end en udbyder der er fedtet med båndbredden.