Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2009 09:41:17
Svar/Indlæg:
512/68
Har nu siddet og haft et problem i nogle dage og kan ikke rigtig finde en løsning. Så tænkte på om nogle her måske havde en god ide.
Der har været problemer med at printe ud på en Windows XP (32bit)maskine via Terminal service local print på windows server 2008 64bit og Navision C5 ver. 3.0. Ja, ved godt det ikke ligefrem er en ideel sammensætning, men det kører da nogenlunde (med jævne nedbrud dog pga 64bit og 16bit)
Det er sådan at når man printer, så er det første print efter at have åbnet C5 ser helt rigtigt ud, men dernæst så laver den forkert Font og teksten ser ikke helt korrekt ud. Dette testede jeg så på min bærbar (kører windows vista 32bit) og der er ingen problemer med Fonten. Testede det så på en anden maskine med Xp og samme problem. Har prøvet at smide OCR B font ind på serveren samt nogle andre specielle fonts uden det hjalp. Har prøvet at kopiere alle mine Fonts (vista maskine hvor det virker) til den ene windows xp computer - igen uden held.
Der er desuden ingen problemer i andre programmer hvor den printer helt fint ud.
Så en anden ting er at i C5 er den sat til at printe 3 kopier når man printer ud. Dette sker ikke, hverken på min bærbare (med vista) eller på dem med XP, men hvis man printer til en printer direkte på serveren så kommer der 3 udskrifter. MEN, hvis man laver 3 kopiere i feks word, så virker det fint via TS, både på XP og på Vista. 😕
Alle inputs er velkomne da dette er et rimelig irreterende problem!