Problem med server 2008 og Navision C5

Software d.  05. marts. 2009, skrevet af Illgor
Vist: 1085 gange.

Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2009 09:41:17
Svar/Indlæg:
512/68
Har nu siddet og haft et problem i nogle dage og kan ikke rigtig finde en løsning. Så tænkte på om nogle her måske havde en god ide.
Der har været problemer med at printe ud på en Windows XP (32bit)maskine via Terminal service local print på windows server 2008 64bit og Navision C5 ver. 3.0. Ja, ved godt det ikke ligefrem er en ideel sammensætning, men det kører da nogenlunde (med jævne nedbrud dog pga 64bit og 16bit)
Det er sådan at når man printer, så er det første print efter at have åbnet C5 ser helt rigtigt ud, men dernæst så laver den forkert Font og teksten ser ikke helt korrekt ud. Dette testede jeg så på min bærbar (kører windows vista 32bit) og der er ingen problemer med Fonten. Testede det så på en anden maskine med Xp og samme problem. Har prøvet at smide OCR B font ind på serveren samt nogle andre specielle fonts uden det hjalp. Har prøvet at kopiere alle mine Fonts (vista maskine hvor det virker) til den ene windows xp computer - igen uden held.
Der er desuden ingen problemer i andre programmer hvor den printer helt fint ud.
Så en anden ting er at i C5 er den sat til at printe 3 kopier når man printer ud. Dette sker ikke, hverken på min bærbare (med vista) eller på dem med XP, men hvis man printer til en printer direkte på serveren så kommer der 3 udskrifter. MEN, hvis man laver 3 kopiere i feks word, så virker det fint via TS, både på XP og på Vista. 😕

Alle inputs er velkomne da dette er et rimelig irreterende problem!
Blach
 
Overclocker
Tilføjet:
05-03-2009 11:20:56
Svar/Indlæg:
39/1
Sker det kun med rapporter du printer fra C5 eller gælder det også for udskrifter fra andre programmer?

EDIT: Kan se du skriver det kun sker fra C5. Sker det kun fra én bestemt rapport, eller laver den også kludder i andre?


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2009 11:46:29
Svar/Indlæg:
512/68
Det sker kun i C5 som du så også så 😛
Det sker hver gang man skal skriver en fakture (glemte jeg vist at skrive) umiddelbart ser det nogenlunde rigtigt ud hvis man skriver andre ting ud som feks journal (dog stadig problem med 3 udprint).


Blach
 
Overclocker
Tilføjet:
05-03-2009 12:23:46
Svar/Indlæg:
39/1
Har kunden/du fået ny printer/server? Kunne jo godt tænkes der var lavet noget "custom" kode på deres faktura rapport, i så fald er det nok deres C5 leverandør de skal tage fat i. De har i hvert fald chancen for at se om det er noget kode på rapporten der skal ændres.


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2009 15:19:57
Svar/Indlæg:
512/68
Ja, vi har fået ny server. Windows server 2008 64bit. Før havde vi Server 2003 32bit hvor alt sefølig virkede fint. Så ja, det har da noget med den nye server at gøre, men forstår bare ikke hvorfor det virker på vista og ikke xp?
Det virker desuden fint hvis man kører C5 direkte over lan til en af XP maskinerne, men dette burde jo heller ikke været berørt at hvilken server version det er.


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2009 17:05:38
Svar/Indlæg:
512/68
ok, bare for at gøre det hele lidt mere mystisk (eller måske nemmere) så har jeg lige testet ts print fra windows server 2003 tilsluttet en xerox printer. Der kom det rigtigt ud OG i de 3 kopier som den skulle. Hvis jeg dernæst logger ind fra en windows vista pc som er tilsluttet samme printer via den maskine med 2003 server på, ja så kommer der rigtigt ud, men kun 1 udskrift.
hmm.... 😲


Blach
 
Overclocker
Tilføjet:
05-03-2009 18:07:05
Svar/Indlæg:
39/1
Hm, måske det er noget i windows server 2008 der skal pilles ved, det er jo meget forskelligt fra den forrige version.

Bedre kan jeg ikke lige hjælpe, har ikke den store forstand på server 2008. Håber en anden kan træde til.


OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2009 18:36:40
Svar/Indlæg:
1262/95
#0 Er det kun via Terminal Services du har problemer med print? Hvis du som lokal admin på serveren printer det samme, har du så også problemer?

Benytter du native driveren til den pågældende printer? Eller benytter du TS Easy Print?

Går det helt i hegnet kender jeg et sted du kan kontakte, de har 100% styr på både citrix og terminal server 😉


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2009 19:36:34
Svar/Indlæg:
512/68
#6 - ja, der er faktisk utrolig meget forskel!
#7 - det er kun via TS der er problemer. Direkte print kører bare. Jeg kører med Easy print og har sefølig framwork 3.5 sp1 på de maskiner som er afprøvet. Har også installeret printerdriverne på serveren - just in case. Der er brugt nyeste printdriver på clienterne.
Og tak for tilbuddet om hjælp...men jeg gir den lige hen over weekenden:D Så kan det være jeg kontakter dig mht til eksterne hjælp 😉

Som jeg ser det så er det dog ikke noget med selve serveren. Kan ikke helt få det til at passe med at der skulle være noget indstillet forkert på serveren og så det virker på nogle og ikke andre maskiner...




Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 12:08:46
Svar/Indlæg:
512/68
må næsten konkludere at det er driverne nu. Har lige prøvet at installere den nyeste driver på min vista maskine som sidder til en brother hl 5050, så virkede det ikke mere, gik tilbage til den gamle og så virkede det igen. har også prøvet at sætte en xp maskine til min hl5050 med den driver som virkede, og der virkede det også.
Dog ikke nogen af ovenstående tilfælde der virker med flere udskrift, men det skyldes nok også driverne / printeren ikke understøtter det...