pc eller mac

Hyggehjørnet d.  06. marts. 2009, skrevet af Moze15
Vist: 486 gange.

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
06-03-2009 01:36:38
Svar/Indlæg:
1235/80
Hm...jeg ved ikke hvordan jeg skal starte. Jeg har altid brugt en PC, og dertil hørende windows styresystem siden der har været DOS. Jeg vil tro jeg med sikkerhed kan sige at jeg har prøvet alle versioner af windows der er og har været, og fundet det tilstrækkeligt til mine behov. Jeg har de sidste måneder testet Windows 7 og nogle andre programmer fra M$. og fundet at de mere og mere er gået på "apple bølgen" - altså deres systemer er blevet lidt mere lukket, men samtidigt mere sammenspillende og fremmedfjendsk.
Jeg har brugt flere år på at tage linux til mig, men det har bare ikke bidt fast. Ved ikke hvorfor, men linux er bare ikke noget for mig. Har prøvet kræfter med BSD og fundet det efter mit hjerte, dog stadig har det ikke været nok til at slippe windows.
De seneste tiltag fra Apple's side har været emulleringsmuligheder for forskellige styresystemer, jeg må sige at det har bidt fast i underbevidstheden - jeg har tit tænkt at prøve en apple enhed men har altid stoppet idet jeg ikke har kunne finde overskud til at holde styr på de forskellige projekter jeg har haft gang i på de forskellige enheder. Jeg har for nyligt skaffet mig af med alt mit hardware og anskaffet mig en ny bærbare hvor jeg har samlet alt.
Jeg har nu tænkt i et stykke tid og jeg vil måske over sommeren give mig til at prøve kræfter med en apple anhed, hvilket? det har jeg ikke bestemt mig for endnu.

Inden jeg kaster mig ud i noget jeg ikke kan klare ville jeg gerne høre jeres mening for og imod sådan en overgang fra PC til mac. Jeg har nogle kerne programmer som jeg med sikkerhed ved at ikke findes på mac(ej heller findes der erstatninger til disse), men jeg vil prøve og emulerer dem via VMware. Udover det har jeg intet som jeg ikke kan klare på en mac.

Jeg vil også gerne have jeres mening ang. hardwaren. jeg har set et par macbooks som, efter at have været tabt på gulvet, er blevet ødelagt så meget at reparation har været nødvendig. De bærbare jeg har haft har været udsat meget og har fået tæsk både af gulvet og mig - men aldrig har de givet op eller noget. Min sidste bærbare havde kun kraftig slitage på tastaturet ellers havde den ikke nogen form for slid eller andet som viste at den havde 4 år på bagen.
Moze15

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2009 18:51:19
Svar/Indlæg:
1235/80
bum 😕

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2009 19:07:53
Svar/Indlæg:
513/54
Hey, jeg købte selv min første mac for 1 1/2 år siden, og forsatan hvor er jeg glad for dette!, jeg startede med den hvide macbook den døde efter der blev spildt en MASSE væske ud over den :'-( .... efter lidt tid købte jeg så den mac jeg har nu, macbook pro, og nu er jeg bare blevet endnu gladere for mac....! på 1 1/2 år har ingen af mine 2 mac's chraset eller lign, ingen virus til mac tak, 😎 .... overgangen fra pc til mac var for mig ikke svær, ellers er der boot camp (der kan du indstallere windows og faktisk have windows som main os) eller parallels (til dem der ikke kan give helt slip i hverdagen)...

min far har også fået mac nu, da han havde windows som familie computer skulle den virus scannes og geninstalleres konstant (der bor 3 børn der bruger computeren) min nu da han har mac køre det bare den har kørt i over et år og den er ikke blevet sløvere (iMac) det fede er at man ikke behøver slukke en mac, min fars imac bliver max slukket 1 gang om måneden ellers "falde den bare i søvn" og bruger meget lidt strøm (hvis ingen) det med at tabe en mac.. nu har jeg tabt min mac og der skete intet det var på et beton gulv! der er sensor i (lige som en Wii controller med g måler osv) der sørger for at harddisk nålen bliver sat ud til siden så den ikke ridser hdd skiverne....

Hvis du har nogle spørgsmål så spørg løs!

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2009 19:08:04
Svar/Indlæg:
513/54
bum 😀

WAR1OCK

Overclocker
Tilføjet:
10-03-2009 19:11:30
Svar/Indlæg:
538/47
tror ikke at stød og slag er noget problem med de nye all aluminiums macbooks. du skal bare passe på den nye macbook pro 17" der er en grafikfejl på mange af dem. ellers ser jeg ikke noget i vejen for at du prøver mac. 🙂

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2009 19:13:41
Svar/Indlæg:
513/54
personligt på min mac har jeg mac os x og på den anden part har jeg vista ultimate 64 bit også har jeg oc'et mit gfx kort så den sluger bare alt 😛

BTW*: The Box said: Requires Windows Vista or better. So I brought a Mac.

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 12:10:55
Svar/Indlæg:
1235/80
Lol 🤡

Hvad har du brugt din computer til? Jeg skal nemlig bruge det til at programmere samt at jeg skal benytte nogle specifikke M$ programmer 😕 Har prøvet at se om de har kunne lade sig benytte af VMware til at køre på mac men har ikke fundet noget endnu. Det er nemlig lige det med at man aldrig skal lukke ned eller formatere jeg godt kan lide ved mac, såvidt jeg har hørt har det været meget pålidelig. Vi får at se, vil først lige prøve at skaffe mig en billig macbook for at teste om jeg kan bruge det til noget før jeg beslutter mig 100% for eller imod.
Ved du noget om det kan lade sig gøre at få Mac OS på en virtuel maskine?

Bam4k

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 12:14:07
Svar/Indlæg:
685/107
Jeg har generelt været glad for de 2 macbooks jeg har haft, men pga det jeg arbejder med spiller det bare ikke ordenligt sammen.

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 12:32:22
Svar/Indlæg:
1235/80
Nemlig lige det jeg forsøger at undgå. Jeg arbejder i gnenemsnit ca. 10 timer om dagen foran en computer, og for det meste er det seriøst 😛 . Så hvis virtualisering ikke kan lade sig gøre er der ingen mening i at skifte til mac.

Har du prøvet parallels? Har hørt at det er meget temperamental, og man får ikke en ordenligt ydelse ud af det. Ang. Bootcamp, så tror jeg ikke det er noget for mig. Har prøvet med linux og have dualboot, jeg gik ned af at skulle skifte så meget frem og tilbage mellem de to OS 😕

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 12:36:12
Svar/Indlæg:
513/54
ja jeg har parallels, det er nemt! og ang ydelse så kan du selv bestemme hvor mange kerner hvor mange ram og hvor meget gfx den virtuelle maskine skal have

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2009 12:49:39
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg er også mangeårig Windows-bruger. Men jo mindre jeg gamer og jo "ældre" jeg bliver, jo mere får jeg lyst til at købe en Mac. Ikke så meget pga. det eksklusive, men fordi at det "virker bare".

Der er jo altid folk der står på spring for at svine andre, så vi kan jo lige så godt tage den nu og her. Personligt, så mener jeg ikke at Mac går så meget mere i stykker i forhold til alle andre computere (ellers havde vi jo ikke et forum som dette), folk har bare en tendens til at kamme over, når der er noget i vejen.

Omvendt, så har jeg tre ankepunker ved at købe en Mac:
1: Man bliver del af en nærmest radikal brugergruppe, der til sidste blodsdråbe vil forsvare deres brand og grundlæggeren Steve Jobs. Ofte er Mac-folk dog meget behjælpelige (og minder i en vis grad om hærdede Linux-brugere på dén front). Hermed ment, man kan sagtens få detaljeret hjælp osv. Men man skal lige have en reminder om, hvorfor Microsoft og Windows sucks.

2: Apples kundepolitik i Danmark er ret hovskisnovski og bærer præg af en uretsmæssig overlegenhed jeg ikke rigtigt kan forlige mig med. Det er ikke din Mac der er noget i vejen med, det er dig. En politik jeg ikke føler er gangbag (hvilket den jo så desværre har vist sig at være), eftersom Apple jo er afhængig af deres kunder gider at købe deres produkter.

3: Apple har en tendens til, at lave en lagkage med bræk som glasur. Deres produkter er møgfede, men der er altid en eller anden ting som irriterer mig.

Eksempel:
De laver en Mac Mini med CPU-sokkel, men maks. plads til 2/3 GB RAM.
De laver en Mac Mini med plads til 4 GB RAM, men CPU'en er loddet fast.

De laver en MacBook med god integreret grafik, men der er panel- og softwarefejl.

Der er altid "et eller andet", som er en draw-back i forhold til den forrige version. En slags "10 skridt frem og 1 tilbage"-filosofi jeg har svært ved at gennemskue.

Hvorom alting er, så er min næste computer nok en Mac. Jeg har ventet på den nye Mac Mini, da det indbyggede Geforce 9400M skulle være et ganske hæderligt graffikort. Det bør i hvert fald være ligaer forud for de to forrige (GMA950 og X3100).

Men! Det allerstørste og nok bedste argument for at købe en Mac, er nok OS X - der, synes jeg, er det mest geniale operativsystem, ever!

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 17:21:36
Svar/Indlæg:
1235/80
Tak for et informativ svar!
Du tager nogle meget konkrete punkter op, jeg har selv grublet over dem. Har aldrig prøvet OS X i mere end 1 time, jeg synes det kørte ok - bedre end windows men dog ikke i samme klasse som en korrekt opsat linux eller BSD. Jeg gik for nogle år siden tilbage til OS/2 Warp 4 fordi jeg var blevet træt af alt det "gejl" som man har indbygget i operativsystemer nu om dage. Ved du noget om hvordan OS X virker: mht. installation af 3. parts software; hvad er der egentligt med af software ud over selve operativsystemet; hvor besværligt er det at lave systemindstillinger om, f.eks. afinstallere system elementer fordi man ikke har brug for det; hvad har man af muligheder for brugertilpasning.

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 17:30:13
Svar/Indlæg:
513/54
#10...

Jeg har macbook pro, så jeg er en mac man og det med "apple sammenholdet" er rigtigt!...

Den med kundesupporten er jeg enig i, har kun skulle bruge hjælp een gang og blev lidt forvirret men gik så ind på et dansk mac forum og fik hjælp på 5 min...

men "De laver en MacBook med god integreret grafik, men der er panel- og softwarefejl." den forstår jeg ikke den har jeg ikke set eller hørt noget til..... og jeg roder med en del mac's hver dag 😛

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2009 18:23:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Generelt, så er jeg ikke så meget for 3. partsløsninger, især ikke al det skrammel der findes rundt omkring. Bevares, man kan da mounte et image, man kan have en lille blæserstyring kørende i menubjælken, men altsammen stjæler ressourcer jeg kunne bruge til noget andet.

Et godt eksempel er Windows Vista, som jeg selv er enormt glad for. Jeg har ikke mere end Messenger og sidepanel til at køre. Stort set. Alt andet føler jeg bare trækker ned og jeg har intet problem med at dobbeltklikke på et ikon, de sjældne gange jeg spiller Counter-Strike:Source eller Crysis. Men sådan er vi jo så forskellige.

Jeg var inde over Linux en kort periode (Ubuntu), som jeg var meget positivt overrasket over. Nu har jeg en nogenlunde computerkundskab, foruden et par gode linuxnørder i nærheden, så det var altid nemt at få et eller andet konfigureret eller ændret. Men, det er jo ikke Windows, og går man ind til et operativsystem med dén tankegang, ender man kun med at skuffe sig selv.

Jeg har leget med Mac OS X, sådan lidt "on/off" i nogle år efterhånden, og det er ikke så meget fordi det er "Wow", men mere alle de ting der følger med. En frisk Mac, lige fra butikken, ville kunne tilfredsstille 95 ud 100 computerbrugere. De resterende 5 % er sådan nogle som "os", der bare elsker følelsen af kontrol (måske fordi vi ikke selv har det til hverdag?!) og ellers råber højere end alle andre, når det ikke virker som det skal.

På dén måde, kan jeg godt forstå mange nørders irritation over Vista og Mac OS X, som netop fjerner mange friheder vi ellers er så forbandet glade for. Men af samme grund som jeg ikke forstår at mange vælger Vista Ultimate eller XP Professional, over "Home"-udgaverne, forstår jeg heller ikke hvorfor de ikke kan se alle de positive aspekter i et operativsystem som Mac OS X.

Netop pga. den enormt store programpakke der ligger i kassen fra dag 1. Du kan blot gå ind på Apples hjemmeside, og så skal du nok få huden fuld af div. propagande og salgstaler. Men, problemet er lidt, at de har ret.

Folk gider ikke at bruge 30-60 minutter på Google, for at finde et program der skal løse en opgave der tager 5 minutter. Folk gider ikke at skulle ditten og datten, for overhovedet at kunne afspille en DVD-film. Det skal "bare virke". Dertil må Mac OS X (og til dels Windows Vista/7) siges at opfylde netop de krav.

Der hvor det kammer over er, når folk har alle mulige sære behov og krav, som udviklerne ikke har taget forbehold for. Eksempelvis at folk downloader film og spil på nettet og derfor kræver en lille klient der kan køre i baggrunden og trækker båndbredde, når nu Windows kan se, at der ikke rigtigt sker noget.

Det er der den slags konflikter opstår (det var blot et eksempel, så slap af uTorrent-fanatikere), når man har "specielle" behov. På samme måde, som en fyr i kørestol forventer, at der er en rampe og ikke en trappe. Unfair sammenligning, men det tegner et ret godt billede.

Hvis nu nørderne kunne indse, at de ikke var så forbandet specielle og i regelen heller ikke havde så specielle behov, ville vi kunne slippe for megen debat og mærkelig software der ikke alene sløver computeren, men også repræsenterer en potentiel sikkerhedsrisiko.

Mac OS X er, som sagt, nok et af de mest geniale operativsystemer til dato, jeg nogensinde har leget med. På en eller anden mystisk vis, så er det som om at alting bare kører bedre på en Mac. Jeg ved ikke om det er pga. den begrænsede mængde hardware der er derude, eller om de bare er klogere.

Photoshop, som jeg selv bruger meget, kører væsentligt bedre på en "lille" Mac, frem for mange alm. PC'ere. Et eksempel kunne være at installere Windows på sin Mac og afvikle et program man normalt bruger på sin PC. Hvis programmet findes til både Mac og PC vil jeg næsten sætte penge på, at det kører bedre under Mac OS X, end det gør på Windows.

Det kan godt ske at jeg ikke har ret i den iagttagelse, men det er nu en gang min opfattelse.

-> #12

Du skal blot søge 5 minutter på Google, så skal du nok få en masse spam om hvor mange fejl der er ved Mac. Især efter skiftet til Intel tilbage i 2005.

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 18:37:59
Svar/Indlæg:
513/54
men sådan kan man jo gøre med alle produkter... jeg personligt har aldrig oplevet det, og har ingen dårlig oplevelse med dette.... og det med at mac bare virker "out fo the box" er fedt!

At brænde en .iso fil kender jeg mange der har problemer med og tit høre jeg folk der siger der er 50/50 chance for at brændingen lykkes, med min mac brændte jeg windows 7 med det tilhørende brændings program (som er en del af mac os x) og det virkede og har brændt mange iso filer siden, uden probs, folk der ingen forstand på .iso .exe .dmg osv behøver ikke at forstå eller sætte sig ind i det.. push 'n' burn!

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2009 19:09:58
Svar/Indlæg:
4120/115
>> #14
Problemet dvd brænding er et hardware problem, og har ikke noget med softwaren at gøre...
Men skal ikke kunne hvilke brændere der sidder macs, men i pc'er kan det jo være hvilken somhelst model, og guderne må vide hvor stor forskel der er på en af edbprisers billigste pap brændere, og så til en stor plextor.

(Desuden har det jo alle dage været bedre at brænde en cd langsommere, end på max speed. uanset om det er pc, mac eller dvd optager eller whatever)

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 19:18:49
Svar/Indlæg:
513/54
#15, ikke det jeg mente.. der er mange programmen der brænder .iso filen ned dom en fil og ikke som en boot cd hvis du forstår...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2009 19:29:13
Svar/Indlæg:
4120/115
Nå ok...

Men på den anden side, så skal du jo altid vælge hvordan du vil brænde en skive. Det ville jo være dumt at en programmør at lave brændersoftwaren, så den selv antager at den skal brænde .iso (og mange flere typer) som images. For programmøren kan jo ikke vide, om brugeren rent faktisk ønsker at pakke et image ud? Eller om det rent faktisk er et image??? .iso og .bin og hvad de nu ellers kan finde på at hedde, det kan jo bruges til masser andre ting også, så forestil dig den ballade der kunne blive ud af det.... Og der kan jo af gode grunde ikke indføres smart genkendelse af filerne, da det jo lige præcis er binære data, som der bestemt heller ingen garanti er, for at brænder softwaren kender noget til.

Så hvis dit brænder program rent faktisk går ind og laver denne forudsætning, så er det da tegn på at det program er tiltænkt amatører... (undskyld mig 😉 )

Men det kan jo også sidestilles med NoNigs omtale af manglene kontrol.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2009 19:53:18
Svar/Indlæg:
2072/117
Skiftede til Mac for lidt over et år siden, eneste jeg fortryder er at jeg ikke gjorde det før.

Er garvet Windows bruger, men hvergang jeg idag bliver tvunget over på en windows maskine bliver jeg sku lidt sur, det funker ikke altid og OSX virker bare altid og er dejligt nemt.

OSX er bare GENNEMFØRT.

En ting jeg er en smule skuffet over er priserne, men sådan er mac jo 😛

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 20:50:05
Svar/Indlæg:
1235/80
Kan godt se din pointe. Jeg må være en del af de 5% 😉 Er ikke kun pga. kontrol, men mere fordi at man har muligheden for det. Har prøvet mange linux distros og fundet ud af at jeg kan lide archlinux mest, fordi den giver dig frihed til at gøre alt - at man så bare kan lade være er en hel anden sag.

Igen, jeg er også meget glad for ting der bare virker. Har rodet med hardware og software i lang tid, og finder det mere og mere frustrerende at skulle fixe ting hele tiden. Det sker nogle gange når jeg programmere; jeg kan gå hen og bruge en dag eller to bare for at få compiler-miljøet op og stå før man kan begynde at programmere selve opgaven. 😕

Jeg skal se hvad jeg kan gøre, må anskafe mig en macbook først. I den anledning skal jeg så anskaffe mig en ældre macbook eller den nye?? Vil ikke give over 5K, kan få en over fra US til lidt over 5K. Det skal lige siges at jeg ikke har tænkt mg at stifte bekendskab med macbook før sommeren(altså engang i Juni).

Af hvad jeg kan se er OS/2 Warp 4 meget lign. OS X, self. er der mange forbedringer i OS X, men grundlaget for navigering og styring er den samme i begge. Jeg er ikke fanatisk når der kommer til software eller funktioner indbygget i operativsystemet, bare at man har en mulighed for at slå dem fra eller til - og at hvis det ikke kan lade sig gøre så at funktionen/programmet ikke optager ressourcer.

Som sagt bruger jeg pt. Win 7, det har jeg gjort i ca. et halvt år. Der er masser af ting jeg ikke har brug for og som jeg med 100% sikkerhed ikke kommer til at bruge. Jag har slået et par at disse fra, men de resterende har jeg bare ladet være da de ikke bruger systemressourcer. Jeg er af opfattelsen: "Don't fix what's not broken"

HiTmAn1337

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 21:15:27
Svar/Indlæg:
132/6
Tjah.. Jeg ville sikkert også have en mac (pga. ingen virus osv.) hvis det ikke var fordi at man ikke kan spille så mange spil på en mac 😩 endnu ihvertfald... Håber at der kommer nogle flere spil til den i fremtiden 🙂

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 21:19:59
Svar/Indlæg:
513/54
#20 http://store.apple.com/dk/brow...

og der kommere mange flere endnu da flere og flere køber mac... ❤

HiTmAn1337

Superbruger
Tilføjet:
12-03-2009 06:50:02
Svar/Indlæg:
132/6

Fedest :o .. Måske skulle man skifte om til mac? :yes:

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 08:51:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #22

Join the Dark Side 😎

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
13-03-2009 15:40:50
Svar/Indlæg:
1235/80
Lige et sidste spørgsmål: Hvad skal jeg vælge for en apple computer?

Ud over alle de normale hverdags ting skal den kunne køre VMware, da det er essentiel for mig. Bruger ikke rigtig grafisk tunge programmer ud over Fireworks da jeg har en andet hardware til det - måske i ny og næ spille lidt WCIII 😛 .

Jeg er ikke glad for at skulle oveer 13", men hvis der er store foredele ved dette kan jeg nok gå med til det.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2009 15:46:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #24

Tjah. Jeg har selv set mig lun på Mac Mini og har, via en bekendt som er programmør, fået at vide, at den kan klare de flestes behov. Jeg ved ikke hvad hans specielle behov kunne være. Men til let billedredigering, internetsurf og pr0n, ville jeg forvente at den fint kunne klare netop de opgaver.

Det er ikke en spillecomputer eller vild maskine til videoredigering. Men det tager jeg med ophøjet ro.

Det vigtigste, for mig, er stabilitet og lavt støjniveau.

Den nye Mac Mini har fået en del hug for ikke at være innovativ nok. Men det ved jeg ikke helt om jeg er enig med "dem" i. Først og fremmest: Ja. Selvfølgelig vil man kunne købe en fuldblods stationær der løber Mac Mini'en over ende, til samme pris.

Men det er ikke derfor man køber en Mac Mini. Det er ikke derfor man køber en iMac og det er ikke derfor man køber en MacBook (Pro).

MacBook'en er, mig bekendt, en af de mest kompakte 13.3" laptops på markedet, og som tidligere nævnt, så er operativsystemet alene et godt salgsargument. Men det må være op til den enkelte at vurdere.

Selv, så har jeg været i syv sind, om jeg skulle køre laptop + stationær, eller stationær + "stationær", eftersom jeg er ret pjattet med at kunne tage computeren med mig og bruge den where-ever-the-fuck jeg er.

Mit første skridt bliver nok en Mac Mini, for at se om det er noget for mig på længere sigt. Såfremt jeg skulle falde pladask for det/den, så tror jeg, at min næste klaptop er en MacBook (måske en Pro), hvis økonomien er til det på det tidspunkt.

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
13-03-2009 15:52:46
Svar/Indlæg:
513/54
# 25jeg har min macbook pro med mig over ALT! den kommer flere steder end min kæreste!

Hvis du tar dig en macbook (13" som du ville ha') så kan den nemt køre vm! ihvertfald parallels!

og BTW her er et nice link fra en lidt gammel artikel.... ironisk....

http://www.pcworld.com/article...

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
14-03-2009 13:29:31
Svar/Indlæg:
1235/80
Det er ikke kun VMware Fusion/Parallels jeg skal køre på den, men også VMware Workstation/ESX, dog ikke mange maskiner måske 2-4. Jeg har ikke problemer med det på min nuværende udstyr, da det er sjældent at de køre samtidigt.

Hvordan står det med grafikkort mellem macbook pro og macbook? Har set nogle tests og de giver Pro det dobbelte ydeevne ift. Macbook. Har man overhovedet brug for så meget grafisk regnekraft?

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
14-03-2009 13:38:19
Svar/Indlæg:
513/54
kommer an på hvad man bruger sin computer til, jeg plejer altid at købe over kill udstyr så jeg er nok ikke den rette at spørge 😛

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
14-03-2009 13:43:03
Svar/Indlæg:
1235/80
Har samme problem 😛 😛 Jeg har dog ikke lyst til at gøre det ved en apple computer :P Man kommer hurtigt op på mange tusinde.. 😕

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
14-03-2009 13:44:35
Svar/Indlæg:
513/54
jep jeg sap 14 lapper :'-(

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
14-03-2009 21:04:49
Svar/Indlæg:
1235/80
Tror du der er forksel på om man køber sin mac i DK eller i udlandet? Ikke prismæssigt men mere service; vil man kunne få samme serviceydelse for en mac der f.eks. er købt i Sverige eller UK?

Normalt er er de fleste garantier jo verdensomspændende, så længe man benytter en autoriseret forhandler og aut. reperatør.

donaldrap

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2009 00:19:51
Svar/Indlæg:
16/0
Du kan jo installere Leopard på en partition og prøve det et par dage. Min søster har Mac, det er lidt noller at vænne sig til men sådan er det jo med alt nyt..på den anden side er MacBook Pro en pænt muskuløs fætter for en bærbar?!
Hvad angår spekulationen om at tage en bestemt mening og image "på" bare fordi man bruger Mac er jeg uenig i - nok har jeg lugtet, at det her er et hardcore nørd-forum meeen du bliver sandt nok hvad du spiser - sq ikke hvilken comp du har..hehe nu får jeg nok på hatten for dén sætning 🙂

donaldrap

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2009 00:29:18
Svar/Indlæg:
16/0
Et godt eksempel på nogle afslappede mac-brugere er AquaMac-forummet, hvor der faktisk er afsat en hel sektion til pc-fanatikere, der laver H@ckingToshes på livet løs og smadrer det ene Mac Pro kabinet efter det andet for at installlere X86-hardware i dem!
Det går ret afslappet af sig: http://aquamac.proboards106.co...

De er også ret ok til at svare på spørgsmål om mac vs PC inde på http://www.insanelymac.com/

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
15-03-2009 10:58:11
Svar/Indlæg:
1235/80
Hvis du tjener dine penge vha. din computer så tror jeg nok at din sætning skal ændres lidt 😛 😛

Jeg har OS X kørende på en VM, det ser fint ud - dog kan jeg ikke sige noget om slutbruger oplevelsen endnu fordi jeg ikke har prøvet at foretage nogle ændringer i systemet.

Har kigget på deres forum, men desværre kunne ikke hjælpe så meget igen 😕